Glassflasken Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Noen som vet hvor i buskerud jeg kan lære backflip ned fra ting og sånn free run greier som her Endret 16. november 2008 av Tommy12 Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Trial & error, mate. Men du bør ha en kamerat klar til å ringe nødnummeret. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Trial & error, mate. Men du bør ha en kamerat klar til å ringe nødnummeret. hahaha..........sant nok. er ikke annet enn å prøve og feile,men du må være obs på at dersom det går galt så kan det også gå veldig galt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ta kontakt med nærmeste turnklubb. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 jaja.. kan jo 720 på twintip og frontflip på ski og backflip på tramp og sånn da.. men ikke useriøse svar takk =) turnklubb? hmm.. lærer di backflip? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Ja, i tillegg til å hoppe ordentlig, riktig balanse og andre c-momenter. Gjøre ting på ski er 100x lettere enn stillestående på bakken. Endret 16. november 2008 av Goophy Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Du kan jo lære litt av Korean Tigers K.Tigers Men fra spøk til revolver. Prøv deg på turn, du. Eller bli flyer i et cheerleader-team, men tviler på at du ønsker akkurat det =P Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) jaja.. kan jo 720 på twintip og frontflip på ski og backflip på tramp og sånn da.. men ikke useriøse svar takk =)turnklubb? hmm.. lærer di backflip? greit nok, men du tar en risiko ved å prøve på slike ekstreme triks på ski eller snowboard. og man feiler jo noen ganger, og har man uhell og lander på nakken og hode så kan du våkne opp på Sundås pleiehjem som en lam grønnsak. men dersom du vil øve på dette så er det ikke annet enn å prøve og feile som alt mulig annet. Endret 16. november 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 1. Finn deg en fin høyde på rundt en meter som du kan hoppe fra. 2. Still deg med ryggen den veien du skal hoppe. 3. Ta så mye sats du greier og len deg bakover. 4. Håp på det beste når du lander. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Sånn litt mer serriøst så kan du øve i basseng og på trampoline først . Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Nei, parkour handler om effektive bevegelser, for å komme seg mest mulig effektivt fra et sted til et annet. Eller hvertfall, for å TRENE seg til å komme mest mulig effektivt fra et sted til et annet. For kanskje man trenger det en dag. Med andre ord, det er ikke vanlig med backflip i parkour. Men mange gjør det som en lek under parkour-trening. Mange vet ikke forskjellen på parkour og freerunning, men det er forståelig. Parkour er egentlig mye dypere enn dette, men jeg skal ikke si noe mer om dette akuratt nå. Freerunning er en blanding av parkour og tricks. Altså, man tar saltoer og slikt i det urbane miljø. Det er noe som noen kalles "tricking" også, eller XMA, som er en blanding av kampsport og turn. Det foregår vel mest på flat bakke. Jeg driver egentlig med alt dette, men mest parkour. Men men, til saken. Vil du lære backflip? Ha teknikken i hodet først. Så kan du prøve fra noe mykt ned til noe mykt. En bukk til en tjukkas f.eks. Så kan du gjøre det fra mindre og mindre høyde. Men husk en ting, hvis du skal gjøre det på flat bakke så må du satse OPP. Ikke bakover, for da mister du høyde. Bruken av armene skal gi deg rotasjon, kroppering skal forsterke rotasjonen. Alltid kroppér når du er på toppen av satsen, altså når du er så høyt oppe som mulig. Hvis du følger teknikken skal du kunne få en veldig god backflip. Men det er lettere sagt enn gjort, det vet jeg godt. Frykten står i veien. Men siden du kan det på trampoline så skal det gå fint. Lær deg stillestående (uten å hoppe først) på trampolina hvis du ikke har gjort det allerede. Mange sier at det er så enkelt å ta backflip, bare å få tak i en spotter liksom! (En som kan hjelpe deg rundt) Men det er ikke alltid så lett å få tak i en seriøs person. Dessuten burde spotteren kunne teknikken. Så det er ikke så lett. Jeg lærte det uten spotter. Tok sikkert en del lengre tid, men det gikk. Men hvis du får tak i en spotter, så hvis han denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs Da vet han hvertfall hva han skal gjøre. Lykke til! Tren forsiktig! Endret 16. november 2008 av ikkespisgress Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 første stopp: bassenget. der jeg lærte det, har forsåvidt ikke perfeksjonert den, sånn at jeg kan ta den på bakken, men backflip kan jeg da. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 http://www.youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs kan du se, så drar du med deg to kammerater, så er du i gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå