Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan er prisene i England i forhold til i Norge?

nomore

Anbefalte innlegg

Hei,

Reiser til london om ca ei uke og prøver å planlegge hvor mye penger eg kan komme til å bruke.

Pr i dag så er 1 pund litt over ti Norske kroner. Ser at pundet er på vei nedover så dette kan jo bli bra :)

Men, hvordan er prisnivået på ting der i forhold til her?

Hva koster for eks ei øl på en pub/resturant(mellom 40-70 kr her), hva koster et par sko(500-800 kr her) osv.

Er singel, reiser med jobben, jobben betaler reise, hotell, frokost(inkl i rommet) og middag hver kveld. Vi reiser ned på torsdag og hjem på søndag. Hva må man regne med å bruke? Idiotisk og vanskelig spørsmål da det varierer fra person til person, men erfaringer mottas gjerne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde ikke tenkt å shoppe så mye mens eg var der. Eg tenkte mer hva standard forbruk ville være for en singel person der borte.

Men eg har interesse for hatter, barbersaker og diverse gentelmans accessories så om eg finner en slik butikk så kjøper eg sikker noe med meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vi er i London flere ganger i året. Regn med stort sett samme prisnivå som i Norge. Mat (restaurant) omtrent som i her eller litt lavere, drikke noe lavere. Taxi billigere. Hotell stort sett dyrt. Severdigheter veldig varierende, fra gratis til overraskende dyrt. Shopping sånn ca som her, men ofte "salg" hvor du kan gjøre bra kjøp.

Lenke til kommentar

Priser i England vs. Norge er ca samme...

Mat, drivstoff, klær koster samme sett mot inntekt og mot norsk krone...

Så det er ikke noe å tjene på å kjøpe ting i England å ta med hjem, kanskje på enkelte ting, men i snitt ikke...

Vi er egentlig to ganske så like land... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Allikevel har kona alltid med seg en stor, tom koffert bortover og en stor, FULL koffert, + gjerne en ny, stor, FULL bag hjemover hver gang vi er der. Og kredittkortfakturaene strømmer på i 2-3 måneder etter turene.

Jeg, derimot, bruker pengene på mer forgjengelige ting, som pub-besøk, mat og underholdning :cool:

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Hvis du vil bruke mye penger så stikk til oxford street. Der er det kjempestort, og det er så mye fint der. Hvis du ikke vil bruke noe særlig, så hold deg langt unna oxford. Husker ikke helt hva det var, men tror det var "Camden eller soho" som var et lite marked som var veldig billig og litt koselig faktisk. Men tro meg... Det er mye "svart" i mange av de gatene i London. Jeg mener liksom sjapper som selger vannpiper og støvler med jernbeslag hvis du skjønner hva jeg mener? Men fra oxford street fører det mange andre gater. Det er puber og spisesteder overalt! Egentlig er det bare å se seg litt rundt så finner du nok noe.

Hvis jeg skal anbefale noe spisested så anbefaler jeg Kentucky fried chicken!! Det er så god mat der. Men det er ikke like sunt som andre steder^^

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Hvis jeg skal anbefale noe spisested så anbefaler jeg Kentucky fried chicken!! Det er så god mat der. Men det er ikke like sunt som andre steder^^

Helt uenig! Vi har spist på KFC i London, og det var svært skuffende i forhold til KFC i USA. Frister ikke til gjentagelse.

Vi har god erfaring med frokost/lunch på Pret de Manger, som ser ut til å være Londons svar på Deli de Luca. De fleste har godt med sitteplasser, så man slipper å spise på gata. Barnevennlig er det også.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke noe særlig på spisesteder når jeg var der... Men jeg fant ut at på KFC har de "popcorn chicken" som var skikkelig godt. Nesten som nuggets med pommes, bbq, salt og brus ^^, Har ikke vært i USA selv (har sabla lyst), så tør ikke å nekte deg i det :p

Hvor i USA har du vært? Og hvor/hvordan fant du reisen? Har så lyst til å dra til USA, men kjipt å gi 20 000 for bare meg på noen dager liksom.

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Skikkelig off-topic, men OK: Har vært der mange ganger, kjørt bil over det meste, sikkert kjørt 25-30.000 km gjennom ca 20 stater. Har ikke vært i nordvest (nord for CA) eller nordøst (nord for NY), må spare litt til neste gang. Reisen har jeg bestilt på forskjellig måte, ofte med charterfly, og droppet hotellet. Bør ha minst 3 uker for en skikkelig USA-ferie, men 2 uker på vestkysten av Florida (mot Mexico-gulfen) i mars-mai er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Høres bra ut, fish&chips får du ikke bedre noe annet sted i verden! Personlig heller jeg mer i retning av en lager til, men en Guinness er ikke å forakte det heller :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...