Gå til innhold

Hvordan endre en gruppepolicy?

Ronny M

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert Vista på nytt, og har fått et problem jeg ikke hadde før. Av en eller annen grunn så er det problemer med noen gruppepolicyer som er endret. F.eks har jeg nå problemer med DRM media. Se bilde. Hvordan endrer jeg denne gruppepolicyen?

DRM.JPG

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men... det løste ikke problemet :( Det går fortsatt ikke å åpne DRM beskyttet media. Nå har jeg kun en clean Vista installasjon, ikke noe annet som kan ødelegge. Men jeg får feilmeldingen på bildet. Når jeg da velger "Hjelp på web" så kommer jeg HIT og der står det at det kan være lydkortet som er problemet. Det tviler jeg sterkt på, for det er lyd på alt annet jeg har av filmer og musikk, og det fungerte smertefritt før reinstall.

Hva er det jeg har oversett her? Jeg har riktignok ikke installert noen oppdateringer fra windows update etter reinstall, men det trur jeg faktisk ikke jeg hadde gjort tidligere heller, men er ikke helt sikker. Bør vel uansett funke uten noen oppdateringer.

DRM2.JPG

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Hvordan ser innstillingene dine i WMP ut? Under Now Playing > More Options > Player. Er automatisk nedlastning for kodeker slått på? Er valget Connect to the Internet slått av?

Leste også nettopp om en som fikk samme feilkode. Han løste problemet kun ved å installere en kodek-pakke.

Lenke til kommentar
Hvordan ser innstillingene dine i WMP ut? Under Now Playing > More Options > Player. Er automatisk nedlastning for kodeker slått på? Er valget Connect to the Internet slått av?

Har prøvd begge deler...

Leste også nettopp om en som fikk samme feilkode. Han løste problemet kun ved å installere en kodek-pakke.

Jeg har alltid kun kjørt Vista Codec Package og det har gått fint. Jeg får jo spilt av alle de andre .wmv filmene jeg har, men ikke de nye som er drm beskyttet, selv om jeg har lisensen.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Hmm. Hvor er denne/disse filmene fra? Du kan jo ev. bare ta å bytte media-avspiller, om ikke bare midlertidig. Anbefaler deg å prøve VLC Media Player. Har selv gått helt vekk i fra WMP etter at jeg fant den.

Er ikke foran maskinen min nå, men skal fortsette å se på problemet senere i kveld.

Lenke til kommentar
Finner mange med samme problem som løser det på ørten forskjellige måter...

Tro meg, jeg har søkt og søkt i flere timer, og har prøvd utallige forslag. Har lest meg ganske lei på dette problemet nå...

HER kan du jo teste noen DRM demoer som ikke fungerer hos meg.

Lenke til kommentar

Alle de DRM-demoene fungerer som bare pokker her hos meg. Bortsett fra den ene da, men det virket ikke som om den var oppegående.

Er du bak en brannmur, eller noe i den dur? Ser MS foreslår at det kan være nettverksrelatert. :p

Fortsatt nøyaktig samme feilmeldingen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...