Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemet rebooter under oppstart (Harddiskfeil..?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem med pcen som jeg håper dere kan hjelpe meg med.. Når jeg starter den opp, får jeg den gode gamle "We apologize for the inconvenience, but Windows did not start successfully. A recent hardware or software change might... Så får jeg valget om å starte i safe mode, last known configuration, eller start windows normally.

Når jeg velger en av de to nederste, vil den restarte etter noen sekunder, mens windowslogen er oppe. Velger jeg start i safe mode, restarter den rett etter at den har lasta inn filene ntfs og mips. Dette får meg til å tro at det kanskje det er harddisken det er noe galt med? eller er det vanskelig siden den faktisk klarer å laste inn deler av windows?

Kan jo godt hende at det er windows selv som har tatt knekken på seg selv. det er vel ikke første gang det har skjedd ;) kan også nevne at noen dager før dette skjedde, gav printern min meg en merkelig feilmelding, samt at tastaturet bestemte seg for å ta kvelden dagen etter.

så hva sier dere? kanskje jeg burde prøve å koble harddisken til en annen pc og se hva som skjer?

på forhånd takk!

hilsen martin

(ps, harddisken er en seagate barracuda 300gig sata disk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...