avtrekkeren Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Min D-Link DIR-655 røk i forrige uke, og jeg kontaktet da Netshop for å få fikset / ny. Etter en times tid var returen innvilget, men grunnet at jeg reiste bort fikk jeg ikke sendt den avgårde før med posten på tirsdag. Torsdag rundt kl 11 var routeren utlevert hos Netshop, og allerede rundt kl 15 samme dag var ny sendt i posten til meg, slik at jeg fikk hentet den ut i dag Raskeste retur jeg noen gang har opplevd! Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er vel akkurat sånn som skal være vanlig service vel... på tide at netshop blir kundevennlig å... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 For de av oss som kjenner til retur rutinene til d-link, er ikke overrasket at dette gikk så fort. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 (endret) "Vanlig service"? Har du hatt mange retursaker? Har da handlet på mange websjapper og hatt reklamasjoner / garantisaker på både PS, Komplett, Databutikken (er vel konkurs nå), MPX + en del andre mindre sjapper, og jeg har aldri opplevd en så rask behandling fra de mottok varen til de hadde sendt ny. Ofte har det tatt minst et par dager. Netshop får mye pes på forumet, så da mener jeg de fortjener skryt når de gjør "gode" ting også. edit: nå gikk jeg ikke via D-link - jeg tenkte å gjøre dette først, men det 800-nummeret som sto på Netshop's sider var nå byttet ut med et 815-nummer, og de er som kjent ikke gratis. Derfor valgte jeg å gå via Netshop. Endret 15. november 2008 av KriFos Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Netshop var litt trege på bytting av minnebrikker her. Men de gav meg mye gratis support på epost. Support som jeg måtte ha betalt mye for om jeg f.eks dukka opp på Datakjeden. Netshop har gitt meg god support både over tlf (de ringte selv opp meg, pluss for det. Dyre supportlinjer er ikke noe kult) og på epost. Noe tilsvarende har jeg ikke opplevd på f.eks Komplett. Er fornøyd med netshop:) Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vel, bare lurer hvor gammel var ruteren? Og hvor lang garanti hadde den? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Det er vel akkurat sånn som skal være vanlig service vel... på tide at netshop blir kundevennlig å... Blir? Du var kanskje ikkje inni dette når Netshop kom for nokre år sidan. Det vart fort ein svært populær butikk. Dei hadde mange gode tilbod, og ikkje minst var dei veldig kjappe til å svare på e-post, kundeservicen var upåklagelig. Retursaker gjekk som eit skudd og alle var nøgd. Ettersom åra har gått har dei blitt større og antal saker der kundane har vore misnøgde har gått opp. Dei trona på toppen av nettbutikkguiden til Hw.no ganske lenge, men når det byrja å trille inn negative erfaringar gjekk snittkarakteren ned. Guiden kan være litt misvisande sidan den kun viser dei 6 siste månadane. Om ein går djupare inn i materien kan ein sjå at Netshop har fått ein negativ trend, men at dei framleis ligg godt an på totalsnittet. Blant dei største nettbutikkane med meir enn 50-60 erfaringar ligg Netshop framleis på topp totalt sett. Det er dumt at dei har fått ein negativ trend, eg skal ikkje spekulere så mykje i det, men det er vel på grunn av at dei har blitt så store. Gjennomsnittskarakter siste 6 måneder: 4.13 (24 erfaringer) Gjennomsnittskarakter totalt: 5.18 (427 erfaringer) Eg er trufast tilhengar av Netshop og kjøper kun der så sant dei har varene i sortimentet og innanfor rimeleghetens leveringstider. Endret 16. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vel, bare lurer hvor gammel var ruteren? Og hvor lang garanti hadde den? Dir-655 har 11år's garanti tid Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Netshop er bra de. Jeg bestillte noe der for noen år sida (husker ikke hva) og det kom veldig raskt i forhold til hva jeg er vant til (2-3 dager). Det beste er sjokoladen de sender med. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det er veldig bra at Netshop behandler garantisaker kjapt, trygt og billig! Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er jevnt over godt fornøyd med returordningen til Netshop. Har hatt to returer der. Riktig nok har begge vært fordi produktet ikke har lovet det de skrev på siden sin, men det er en annen historie.. Begge gangene måtte jeg purre på de for å få utbetalt pengene og begge gangene skrev de som unnskyldning at de ikke hadde kontonummeret mitt (som var skrevet på skjemaet sammen med returen). Vet ikke om de roter bort dokument der eller om det er vanlig praksis for å tjene på rentene.. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Bra at dere har gode erfaringer med retur fra Netshop, for jeg må sende tilbake det nye headset'et, som sluttet å virke her om dagen... har bestilt mye fra Netshop, fordi de ofte selger billigst. Eneste som sugde var når jeg bestilte PC'en for et års tid siden, og bestillinga ble utsatt 6 uker fordi de ikke hadde kabinettet, noe jeg ikke fikk beskjed om, så jeg kunne finne meg et nytt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Fin råd. Godt med litt positivitet innimellom. Har handle mye fra NetShop fordi de har hentebu i Oslo og jeg har derfor ungått porto. Nå har de vel begynt å ta porto for å sende ting dit (til sin egen avdeling altså), så de har mista mye av fordelen de hadde. Har ikke hatt noen problemer med RMA etc. Noen ting har vel tatt en smule lang tid, men jeg har alltid hatt "reservedeler" hjemme så jeg har sluppet å irritere meg. Feilkjøp har jeg gjort og det har aldri vært problemer med bytte etc. NetShop er en grei butikk selv om de har hett litt "vokseproblemer" de siste par årene. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Erfaringene mine med NetShop er også gode, mange koselige og hjelpsomme mennesker der! Fikk blant annet godkjent retur på ett hovedkort som ikke lenger greide å huske bios instillinger, selv om jeg hadde greid å knekke av tappen bakpå PCI-E porten pga skjermkortet sto over bios-batteriet og måtte ut, tydeligvis litt dårlig plastikk. Men returen gikk fint og det var ikke noe problem! Hatt en retur på en TV også, InfoCare gav opp så jeg fikk pengene igjen og god rabatt på en annen TV! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er det best å ringe, eller får jeg like kjapt svar hvis jeg sender mail? Må sende tilbake mitt ukegamle headset fordi det slutta å funke her om dagen Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Det er veldig bra at Netshop behandler garantisaker kjapt, trygt og billig! Hva har det med saken å gjøre? Som sagt har jeg hatt både garantier og reklamasjonssaker på andre nettbutikker, og aldri har det gått så raskt. Netshop er tross alt ansvarlig hvis D-link mener at det ikke er en garantisak. Er det best å ringe, eller får jeg like kjapt svar hvis jeg sender mail? Må sende tilbake mitt ukegamle headset fordi det slutta å funke her om dagen Ringe går vel kjappest dersom du kommer igjennom - selv sendte jeg mail (fra retursidene) og fikk svar relativt kjapt. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 takk så mye. sendte en mail nå, og fikk umiddelbart svar om at det vil bli bahandlet så fort som mulig. håper det ordner seg da Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Hvis det kun er en uke gammelt regnes det vel som "DoA"-sak, og jeg mener de har egne rutiner for dette på retursidene. Lenke til kommentar
khare Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har svært positiv erfaring med Netshop, men Netshop Oslo har jeg derimot utelukkende elendig erfaring med. Men der har det vel skjedd endringer der også? Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg har svært positiv erfaring med Netshop, men Netshop Oslo har jeg derimot utelukkende elendig erfaring med. Men der har det vel skjedd endringer der også? Kjøpte et HTPC kabinett hvor ikke VFD panelet virket. Sa jeg hadde prøvd to hovedkort, intern og ekstern USB, instillingwer i Bios ++. De sa virker som du har prøvd alt, sikkert HW feil, vær så god - her har du et nytt. Perfekt service av Netshop Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå