Gå til innhold

Dreambox til Canal Digital kabel tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en Dreambox 600C et par måneder nå i høst. Det har ikke vært helt rett frem, akkurat. Mye surfing for å finne de rette frekvensene, og få satt opp bare slik at jeg kan bruke den som vanlig dekoder. Satte inn en harddisk, og opptak fungerer innimellom. Noen ganger klarer den å ta opp hele programmet den skal, andre ganger fryser den bildet etter 5 sekunder, 5 minutter eller 50 minutter. Eller den kan finne på å ta opp 3 timer i strekk, hvis programmet er så langt. Veldig uforutsigbart, men sikkert min feil.

Jeg har lagt inn Gemini (3.6?). I den firmwaren skal det visst være slik at man kan laste ned diverse ekstra småprogrammer via valg med fjernkontrollen, så lenge dreambox'en står tilkoblet internett. Men, min kommer med en feilmelding som sier at den ikke får kontakt. På nettet står det forklart at denne feilmeldingen egentlig betyr at boksen min er en "klone" og ikke ekte dreambox, og derfor nekter de som har utviklet Gemini meg i å hente ned ting direkte fra dreambox'en. Derfor blir det mye surfing og leting på nett etter filer som kanskje passer, for så å pakke dem ut til forskjellige kataloger, overføre via ftp og sjekke om ting blir bedre.

Jeg har ikke hatt de beste erfaringer, nei, men likevel beholder jeg den. Mest bare fordi jeg liker ideen om at det finnes mange tilgjengelige programmer.

... etter mange frustrerende runder med Dreambox'en, hadde jeg kanskje tenkt å kjøpe en Canal Digital PVR og bare bli ferdig med det. Men det er nettverksbiten og de framtidige mulighetene ellers som gjør at jeg beholder Dreambox'en foreløpig.

Lenke til kommentar

Hmm, hvis du har kjøpt en kloneboks og den ikke fungerer med Gemini mimaget så er ikke det noe feil med geminiimaget da dette er laget for ekte Dreambox og ikke kopibokser. Et tips er å prøve peter pan med frysefiksen.

Jeg har en DM800HD med nyeste peter pan som inneholder frysefiksen, de ner stønnstabil boks. Har den tilkoblet til nettet med en usb wlan stick.

Jeg har dessverre ikke harddisk i den, og den mangler en tuner. Den har som sagt bare en tuner som man kan bytte, alt etter bruken.

Du har full kontroll over kanallister også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt dm 600c på cd-kabel en god stund, og det har funket veldig bra. Borettslaget gikk for litt siden over til avtale om hd-pvr til alle, og hd-pvr-boksen fra cd er søppel i forhold til dreamboxen. Desverre så må vi betale for det via felleskostnader så vi har ikke noe valg. Hadde foretrukket dreamboxen any day.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...