Rudde Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg får NB! Over temp når jeg spiller på PC'en min Jeg har klokka ned prossessoren men dette skjer alikavel.. Vet ikke hva som blir for varmt. Jeg misstenker prossesoren men er ikke sikker Har GTX 280 og Q9450 på orginal clock Jeg har TRUE kjøler med en PAPST vifte.. Er i BIOSEN nå å ser på temps vet ikke hva alt dette er men kanskje noen av dere vet det. CPU Temp 24.5C NB Temp 74C :S (Hva er NB) SB Temp 45C MB Temp 33C Power Temp 35C SÅ hva er NB? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 North Bridge? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 NB står for north bridge. vilket hovedkort har du? å har du prøvd med en bios update? alle teperaturer ser normal ut bortsett fra nb noe som kan skyldes dårlig kontakt med kjøler eller feil i bios. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Om det over ikke fungerer sette en vifte til å blåse over kjøleribben på HK Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Jeg har Asus Maximus II Formula oppgraderte biosen for en mnd siden eller no.. Burde vel gjøre det igjen.. får skekke det ut og denne gangen gjør jeg det fra CD. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Du bør laste ned nyeste bios fra nettet, legge den på en minnepinne og oppdatere i bios med oppdateringsverktøyet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Tror dere at BIOSEN måler feil eller at det er noe feil? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Oppgradert BIOSEN og fortsatt like høy temp på NB.. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 vifte er enklest Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Jeg vet jo ikke hvor NB er engang! Jeg har satt på chipset kjøler... Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 nb og sb er chipzetet ditt. men i følge prudusenten skal dette kortet ha overlegen kjøle egenskaper på NB og SB å av det jeg kan se på bilder er disse sammenkoblet kjølingsmessig. tepen på NB er vesentlig høyere en Sb så jeg ville ha kontaktet butikken du kjøpte kortet for hjelp da jeg tror den orginale løsningen har løsnet på et vis. du sier du har montert chipzet kjøler hvor har du plassert denne? det jeg ser for meg er at du har montert en ekstra vifte på den orginale vifteløse løsningen? har du god luftgjennomstrømning i kabinettet dit? ingen udnødvendige kabler eller lingnende om du har modulær psu? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 jeg har plassert den der bruksanvisninger sier jeg skal plassere den på den kjøleribben nærmet back-plata.. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 da står den vifta på NB da. fulgte dette med kortet å ikke ferdi montert fra produsent? får du bare en advarsel om overtemp eller blir systemet ustabilt? har du mulighet før å kjenne på kjøleløsningen på hovekortet når du får denne advarselen? 74 grader er så vart at det kjennes godt. vist du kun får advarsel å kjøleribben føles varm men ikke så ille at du ikke klarer å holde på den vil jeg ha prøvd å disabla advarselen i bios. det er bedre å få nytt kort på reklamasjon en klusse med orginal kjølingen på hovedkortet om du ikke skal overclokke da. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Drar Far Cry 2 laggfritt på det høyeste når det skjer. Tempraturadvarslene kan ikke deaktiveres.. Iallefall ikke der jeg var :S Ja det er kjøler som fulgte med i hovedkort esken. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 går det å øke temperaturen for advarsel da? så høy som tempen er avlest vil jeg tippe sensorfeil. 80% andre mulighet er jo at kjøleløsningen sitter dårlig noe som er rart siden det er et forholdsvis kostbart kort. ta kontakt med butikken å hør om di har vert borti problemet før. Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Du skriver at du klokket ned prosessoren? Har du overklokket "ordentlig" eller brukt verktøy i BIOS? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Verktøy i bios.. xP Har sendt en mail til Amentio Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Den viften du har satt på hovedkortet er til mosfeten, men det har ikke så mye og så.. Har du egentelig sjent på NB kjøler om den er varm?? ( NB er kjøleribene imellom cpu og skjermkortet) Det skal mye til at du får 74 grader idel på det hovedkortet, det er noe som er helt feil det er sikkert... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Kjøeribba der vifta er festet er lunka ikke værre kanskje litt mer en kropstemperatur.. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 stemmer bra med tempen på SB det. og siden di er forbundet å sb ikke lager så mye varme vil jeg tro kjølern fungerer men sensoren slår ut helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå