elwapo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hei.. har ett lite problem.. Hvordan får jeg bort en linje i Microsoft Word 2007 ? altså du vet du skriver ------------------------------------------------------- også trykker enter: så blir den som på vedlagt bilde. (en rett stek uten stipling) hvordan blir jeg så kvitt denne igjen ?? Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Prøvd å stå på linjen over streken og trykke på Delete? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er bare å markere den og slett. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er bare å markere den og slett. Nei, det er det ikke. Linjen er ikke grafikk og kan ikke merkes. Det er en kantlinje som er en egenskap for avsnittet. Det er heller ikke bare å slette siste tegn i avsnittet over da kantlinjen hører til hele avsnittet. Måten du fjerner den på er å klikke i avsnittet rett over linjen, gå til Hjem -> Avsnitt -> klikk knappen Kantlinjer og velg Ingen. 2 Lenke til kommentar
innard Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 hvorfor ikke bare backspace? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Fordi det ikke virker i slike situasjoner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Av og til funker det med backspace, men det er ein variasjon eg ikkje fant ut av. Eg klarte og å lage ei linje eg ikkje får markert under. Endret 15. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Takk for løsningen, har lurt på dette noen år . Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Av og til funker det med backspace, men det er ein variasjon eg ikkje fant ut av. Backspace funger kun om man trykker det umiddelbart etter at linjen har blitt laget. Da fungerer Backspace som Angre-knapp. Endret 15. november 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er bare å markere den og slett. Nei, det er det ikke. Linjen er ikke grafikk og kan ikke merkes. Det er en kantlinje som er en egenskap for avsnittet. Det er heller ikke bare å slette siste tegn i avsnittet over da kantlinjen hører til hele avsnittet. Måten du fjerner den på er å klikke i avsnittet rett over linjen, gå til Hjem -> Avsnitt -> klikk knappen Kantlinjer og velg Ingen. Det fjerner alle ja, men kva om ein kun vil fjerne ei linje? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener men: Om du vil fjerne en av kantlinjene rundt et avsnitt klikker du pila ved siden av kantlinjeknappen og klikker på den kantlinjen du ikke vil ha lenger. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ctrl+Z fungerer kun om du gjør det umiddelbart etter at linjen er opprettet, på samme måte som Backspace. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Nopp du kan gå flere steg tilbake. Lenke til kommentar
Helnes Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Nopp du kan gå flere steg tilbake. Kan jo hende han har gjort kjempemasse siden linjen ble laget. Dette er foressten grunnen til at jeg lenge foretrakk WordPad ovenfor Word. Rett og slett fordi Word er super-ikke brukervennlig. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Nopp du kan gå flere steg tilbake. Det er rimelig åpenbart men da sletter du også alt du har gjort siden. Veldig ofte en uklok løsning. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ta tar du Ctrl - c av det du har gjort før det..... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Men hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Det aller enkleste er altså å slå av kantlinjer for avsnittet det gjelder. Dette er foressten grunnen til at jeg lenge foretrakk WordPad ovenfor Word. Rett og slett fordi Word er super-ikke brukervennlig. Dette er grunnen til at vi som bruker Word daglig slår av disse funksjonene før de får tid til å irritere vettet av oss. Lenke til kommentar
Helnes Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Men hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Det aller enkleste er altså å slå av kantlinjer for avsnittet det gjelder. Dette er foressten grunnen til at jeg lenge foretrakk WordPad ovenfor Word. Rett og slett fordi Word er super-ikke brukervennlig. Dette er grunnen til at vi som bruker Word daglig slår av disse funksjonene før de får tid til å irritere vettet av oss. Ja, det var jo ikke bare det da Men Word 2007 saved my day. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå