illicit Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hey jeg flytter til australia snart, og trenger en server som kan stå på 24/7 til filserving, ftp, apache osv. I tillegg må den være kraftig nok til å kunne brenne ut dvder, noe som VIA C3 1ghz visstnok ikke klarer. I tillegg har jeg et fanatisk forhold til pc støy, så jeg prøver å unngå dette så godt det er mulig. Hvordan tror dere dette vil funke: Shuttle SS51G Celeron 1,7ghz (hører at den utvikler lite varme) Seagate Barracuda V 120gb SMC EZ PCI wlan nettverkskort samt 256mb ram bytte ut vifte i psu med en papst 19dba bytte ut vifte i I.C.E systemet med en stillegående papst 80mm Har dere noen kommentarer eller tips, føl fri for å fortelle meg Fred ut Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 celeron 1.7 er 18microns prosess = mye varme celeron 2.0 og oppover: 13 microns prosess = kaldere dessuten, dropp shuttle, flere sff-bokser kommer på markedet nå som skal være mer stillegående / bedre disponerte inni: f.eks. biostar som kommer med 4 forskjellige (2 pentium + 2 amd) i begynnelsen av mai: http://www.hexus.net/feature.php?feature=533&page=3 Lenke til kommentar
illicit Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 ahh.. neat men et kriterie jeg glemte var selvsagt pris. Jeg prøver så godt jeg kan å dytte prisen så langt ned jeg kommer. Foreløbig ligger jeg på 5900kr, og det er med alt nevnt over. Særlig mer enn det har jeg ikke råd til (student.) når det gjelder ytelsen, hva med å kjøpe en 1.7ghz og klokke den NED til ca 1ghz? vil ikke det senke temperaturen betraktelig? Trenger kun nok kraft til å dualboote en gang i blandt til XP for å brenne ut dvder. Primært skal det bare være en stabil freebsd boks. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 når det gjelder ytelsen, hva med å kjøpe en 1.7ghz og klokke den NED til ca 1ghz? vil ikke det senke temperaturen betraktelig?Dette blir jammen lite kraft,da bør du nesten vurdere VIA C3 igjen Se på en av de lavere klokkede TbredB-ene til AMD. En XP1800 vil for eksempel være kjøligere og yte en del bedre enn en 2GHz Celeron. Hvis du skal ha Celeron må du som sagt ikke finne på å kjøpe en under 2GHz, da disse er mye varmere enn 2GHz-ern + Lenke til kommentar
xvis Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har en Shuttle SS51G med P4 2.4GHz, og kunne tenkt meg å bytte ut viftene. Er det noen som har lignende oppsett og byttet vifter? CPU: Papst XXX PSU: Papst YYY Hvilke vifter anbefales (XXX og YYY)? mvh, Morten Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 FOR ALT I VERDEN: IKKE KJØP CELERON! celeron 1.7Ghz < Pentium3 1.3Ghz på ytelse nei, jeg kødde ikke (kanskje litt overdrivelse, men det er ikke langt fra sannheten!) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 nei, jeg kødde ikke (kanskje litt overdrivelse, men det er ikke langt fra sannheten!) Nei du overdriver ikke. Leste en test om celeron 2.0GHz som var overklokket til 3.0GHz, den slo ikke en p4 1.6 eller var det 1.8GHz Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 nei, jeg kødde ikke (kanskje litt overdrivelse, men det er ikke langt fra sannheten!) Nei du overdriver ikke. Leste en test om celeron 2.0GHz som var overklokket til 3.0GHz, den slo ikke en p4 1.6 eller var det 1.8GHz Der sier jeg meg enig med det Kjetil Lura. Har selv prøvd to bærbare, en med 1,1ghz Celeron og en med 600mhz P3 og synes ofte at 600mhz'en var bedre enn førstnevnte. Hvis serveren skal være billig ville jeg kjøpt XP1800 og et amd system. Det er billig og gir mye mer ytelse enn Celeron. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå