Gå til innhold

Remote desktop / fjernhjelp via browseren !/?

South_Bridge

Anbefalte innlegg

Av og til blir jeg nødt til å hjelpe venner over internett. Som regel funker Fjernhjelp via MSN veldig greit men andre tilfeller hvor den andre sitter bak en sær trådløs ruter som igjen sitter bak modemet blir ting komplekst og msn fjernhjelp fungerer ikke.

Nå avslutta jeg nettopp en session i Skyfex.com som fungerte veldig greit over browseren(siden fjernhjelp via msn ikke funka). Vi prøvde da Skyfex i gratisversjonen hvor experten kun fikk lov til å vise på desktoppen hvor det skulle klikkes. Ved å bruke browseren elimenerer man alt men trenger å tenke på med port osv osv.

Problemet ved gratisversjonen av skyfex var at jeg fikk kun lov til å trykke og markere hvor brukeren skulle trykke. all kommunikasjon/forklaring måtte ellers gå over msn. Fullversjonen koster 299dollar i kvartaler så det er uaktelt.

Andre som har en browser-fjern-desktop program hvor:

* den skal være via browseren og ikke installeres så mye anna bortsett fra ActiveX eller annen kontroller(java?)

* den er gratis

* den har remote control

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan prøve "log me in"

LogMEIn

brukte det selv før men det begynner og bli litt siden men det var utrolig enkelt du må åpne en konto.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

spørs hvordan du definerer "via browsern".

har brukt noe som heter pchelpware med vncrepeater, og det går som smurt i gjennom alle hjemmebrannmurer.

det jeg har gjort er å lage en pchelpwarepakke (exefil) og lagt denne på en webserver.

jeg kobler meg på vncrepeatern og venter.

brukeren som trenger hjelp laster ned fra min webside og kjører pchelpwarepakken og vips kan jeg se skjermen.

http://www.uvnc.com/pchelpware/

ellers så kan kanskje denne være noe?

http://www.crossloop.com/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...