Gå til innhold

[Løst]Bytte av Prosessor (AMD)

ch0595

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt og bytte prosessor men vet ikke hvordan eller hvilken jeg skal ha.

Skal for det meste bruke pcen til spill, har en hp pavilion dv 6000 serien bærbar 15,4 tommers.

Hviken data deler har jeg.

-Nvidia Geforce Go 6180 512 MB

-Kingston 2,5G RAM

-Er ikke helt sikker på prosessorens navn det er vertfall en AMD X2 1,8 GHz

-250G harddisk

-Hovedkort vet jeg faktisk ikke

Håper noen har Ide for prosessor til 2500kr til min pc. Takk på forhånd.

MVH

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Desverre er det vanskelig for ikke si umulig å bytte prosessor på bærbare maskiner.

atlef.

Men viss jeg leverer den inn da.

Problemstillingen er en vrien en, da prosessor i de aller fleste tilfeller må loddes av, så loddes på igjen. Det er ingen enkel operasjon slik det er på en stasjonær pc. Som atlef sier vil dette antageligvis koste tilnærmet en ny maskin - eller i hvert fall ikke være verdt bryet. 

Lenke til kommentar
Desverre er det vanskelig for ikke si umulig å bytte prosessor på bærbare maskiner.

atlef.

Men viss jeg leverer den inn da.

Problemstillingen er en vrien en, da prosessor i de aller fleste tilfeller må loddes av, så loddes på igjen. Det er ingen enkel operasjon slik det er på en stasjonær pc. Som atlef sier vil dette antageligvis koste tilnærmet en ny maskin - eller i hvert fall ikke være verdt bryet. 

Det hadde ikkke jeg tenkt nei, takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Der er det nok mye bedre og bare legge ut for en ny bærbar ja! vært kjipt om du skulle gjort all den jobben for og så finne ut at hovekortet til den bærbare ikke støtter den prosessoren du kjøper + all den jobben!

Som det sies at prosessoren godt mulig kan være loddet på, så er det fordi hovekortet er MASSE produsert og vil Fungere med den prosessoren allerede på.

Skulle jeg kjøpt meg en spillepc ville jeg Gått for ACER Gemstone 6950G (eller noe) de ser kule ut + god ytelse

Var det bærbar eller?

Endret av medlem-156924
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...