Gå til innhold

Trenger en HD TV til PS3-bruk

Anbefalte innlegg

Hei.

Akkurat nå sitter jeg på en gammel 16'' i format 4:3 og jeg klarer ikke å lese det som står med liten skrift når jeg spiller PS3. Derfor trenger jeg ny TV.

Hadde vært fint om TV-en hadde vært rundt størelse 22'' og som sagt er PS3 hovedformål med TV-en. Prisklassen bør ikke overstige 3000,-. Jo billigere jo bedre egentlig. Er heller ikke interessert i finesser som DVD osv.

Har liten peiling på TV-er og det hadde vært fint å få litt assistanse.

Mvh. Blf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg heller litt mot en større TV enn 20'' og jeg så på den 26'', men er kanskje 1366x768 er en litt for lav oppløsning?

Jeg fant en TV på elkjip http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Det er en 22'' med 1680x1050. Kan dette være noe? Var ikke så veldig dyr heller.

Edit: fant en pc-skjerm med HDMI inngang, og lurte på om kanskje denne kunne brukes som TV til PS3? http://prisguide.gamer.no/product.php?productId=101200

Endret av Blf
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe så liten? Du får jo 32" LCD helt nede i 3K nå...

Har ikke så stor plass på rommet, og når jeg sitter såpass nærme (halvmeter) mener jeg at 22'' holder.

Hvordan fungerer skjermen opp mot TV-en? Er det bare å plugge inn HDMI kablen og sku på skjermen, så kommer bilde opp? Og trenger jeg evt. en spesiell kabel mtp. den skal passe inn i en pc?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer skjermen opp mot TV-en? Er det bare å plugge inn HDMI kablen og sku på skjermen, så kommer bilde opp? Og trenger jeg evt. en spesiell kabel mtp. den skal passe inn i en pc?

Hvis du skal ha TV-bilder på en PC-skjerm, f.eks. BenQ E2200HD som du linker til, må du koble skjermen til en boks med TV-tuner med HDMI-utgang, f.eks. en digital dekoder, eller en harddiskopptaker med HDMI dersom du fortsatt har analoge TV-signaler. Det bør i teorien gå, uten at jeg garanterer det. TV-kort i PC eller en USB-TV-dings tilkoblet PC kan også være en løsning. Å få noe bilde ut av din gamle 16" TV som du kan vise på denne PC-skjermen går neppe.

For å koble en slik skjerm til PC, kan du bruke helt vanlig VGA, DVI eller HDMI-kabel, avhengig av hvaslags utganger PC-en din har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...