spiderpig123 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Dette er et bilde jeg tok i sammenheng med en oppgave jeg fikk av troppssjefen min. Han ville ha noen nye bilder til befalsmessa, og lurte på om jeg kunne fikse noe fett. Dette ble resultatet. er ganske førnøyd faktisk, og fikk masse skryt for bildene. Men jeg tar skryten med en klype salt, da befalet i kompaniet mitt ikke akkurat har trente øyne for foto. Lurer på om noen her har synspunkter på bildet mitt? EXIF: Shutter Speed: 1/100 second F Number: F/4.5 Focal Length: 11 mm ISO Speed: 800 Endret 15. november 2008 av spiderpig123 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Større bilde, vær så snill! Ser ok ut, tror jeg ville gjort om fargen i siktet, ser ikke ut som om det passer. Tror jeg ville satt ned fargemetningen på de resterende fargene, man vil jos kape inntrykk av at snikskytteren gjemmer seg godt, nå stikker han fram veldig mye. Ellers syn jeg det var bra, vinkel og slikt fungerte... Lenke til kommentar
spiderpig123 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Større bilde, vær så snill! Ser ok ut, tror jeg ville gjort om fargen i siktet, ser ikke ut som om det passer. Tror jeg ville satt ned fargemetningen på de resterende fargene, man vil jos kape inntrykk av at snikskytteren gjemmer seg godt, nå stikker han fram veldig mye. Ellers syn jeg det var bra, vinkel og slikt fungerte... Jeg glemte å nevne at jeg ble fortalt at siktet skulle være i farger. Grunnen til at jeg valgte å la resten av bildet være i svarthvitt var at dette er tatt på et sted i leir hvor fargene ikke stemmer overens med fargene på uniformene våre. det så ganske teit ut i farger, skal jeg være helt ærlig. skal laste opp et større bilde. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Men hvorfor er siktet rødt? Edit: Er glasset i siktet rødt? Endret 15. november 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
spiderpig123 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Men hvorfor er siktet rødt? siktet på HK416 er rødt. det kalles rødpunktsikte. Det var også noe jeg ville ha fram, med tanke på at dette siktet er noe alle brukere av dette våpenet elsker. rett og slett:P Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Dette synes jeg du har fått meget bra til mtp at det skal henge opp i ei befalsmesse. Det som stikker frem er kun ansiktet og våpenet, noe jeg synes fremhever bildet. I felten skal du ha et ganske godt øye for å kunne se en som ligger skjult sånn.. For et "propaganda" bilde i ei messe er dette absolutt bra. Jeg også kunne tenkt meg å sett det større though...! Kunne også sett mer ut som skytteren kikker inn i siktet, noe som ikke kommer godt frem her. Endret 15. november 2008 av chris300 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Ok, ser den... Når jeg ser det større ville jeg valgt å brukt mye større blender, for jeg mener skytteren også burde være i fokus her, sepsielt øyet. Legg fokuspunktet litt forran øyet og bruk f/9-ish.... Edit: Kunne vel gjort litt bedre jobb på maskeringen ogs Endret 15. november 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
spiderpig123 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Ok, ser den... Når jeg ser det større ville jeg valgt å brukt mye større blender, for jeg mener skytteren også burde være i fokus her, sepsielt øyet. Legg fokuspunktet litt forran øyet og bruk f/9-ish.... Ikke dumt. Litt kjedelig at jeg ikke hadde stativ for hånden. Sigmaen er ikke akkurat kjempelyssterk... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvordan hadde bildet ditt blitt om du tok vekk fargene i ansiktet, men ikke øynene da? (om det er intressant) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Her er min tolkning av dine to bilder... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ville muligens croppet det andre bildet slik: Selv om begge duger veldig bra... Det andre tar seg ut bra med tanke på omgivelsene og "team" følelsen... Men det andre får fram èn soldat... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg synes løpet passet best med farger, men ansiktet med mindre farger. Det nederste bildet ser ut som han leker med et paintball gevær el noe.... Mp5 ser jo ikke akrobat imponerende ut... Lenke til kommentar
spiderpig123 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Jeg funderte lenge på det med croppinga, kom fram til at det resultatet jeg viste nå fungerte best i mine øyne. Men det er klart, det der er absolutt en annen måte å gjøre det på. Faen og, nå tvinger du meg til å bruke tid jeg egentlig ikke har denne helga til å mekke mer på det bildet:P Jeg synes løpet passet best med farger, men ansiktet med mindre farger. Det nederste bildet ser ut som han leker med et paintball gevær el noe.... Mp5 ser jo ikke akrobat imponerende ut... Det er ingen MP5, det er fortsatt HK'en. Vinkelen ble litt rar med tanke på våpenet akkurat der Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 My bad! Synes bare den så så utrolig liten ut der... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Men hvorfor er siktet rødt? siktet på HK416 er rødt. det kalles rødpunktsikte. Det var også noe jeg ville ha fram, med tanke på at dette siktet er noe alle brukere av dette våpenet elsker. rett og slett:P Rødfargen "coatingen" er der for å unngå refleksjoner nå man ligger og prikker ned målene på lang avstand. Rødpunkt er et punk som blir prosjektert i sentrum av en spesiel linse,omtrent samme måte som informasjonen på cockpitglasset i et jagerfly. For og være litt topic Blåningen på løpet må du ha med.Men synes bildene blir litt for trange.blikkfanget blir litt for dominerende etter min smak. En Jeger skal du lete litt etter før du finner'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå