22rstein Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hei, jeg har ikke så veldig mye peiling på data men etter jeg tok av sidedekselet for noen dager siden har prossesor vifta bråket veeeldig mye mer enn vanlig! veldig irriterende, finnes det noen programmer som senker farten på vifta elns?? eller noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
jegern84 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Har du sett om kjøleren er full av støv. Kan være det at vifta går på full guffe hele tiden på grunn av støv som forringer kjølingen. Du kan jo prøve og laste ned HWMonitor eller liknenede programmer for og se om prosessoren er varm. Og uansett kan det være en fordel og blåse/støvsuge pc`n i alle fall. Lenke til kommentar
22rstein Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 (endret) rart det ble sånn bare plutselig, jeg tok av panelet og rydda så det ikke ble så fryktelig rotete å når jeg satte pc'n på igjenn gikk den mye fortere:S mn takk uansett! -------------------------------------------- har ikke peil på det her jeg, noen som kan fortelle meg litt? http://bildr.no/view/287559 Endret 15. november 2008 av 22rstein Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Nå er jeg ikke kjent med AMD sine CPUer, men de tempene der så skikkelig merksnodige ut. Eneste måten du kan oppnå slike temper er om det er tilnærmet 10-20 minusgrader og du sitter utendørs. Du kan helt sikkert sjekke i BIOS om du kan regulere farta på vifta der, finnes i allefall på ABIT sine Intel kort. Lenke til kommentar
jegern84 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det ser ut til at du har ett problem med temperatur sensoren eller noe slikt det du får opp der er ikke noe reell temp på prosessoren.... Du kan jo gå i bios og se hva det står om temperaturen der.....ellers så vet ikke jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå