Vallhall Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hei Kjøpte nettopp en Packard Bell PC på Elkjøp, og så til min fortvilelse at OC muligheter ikke var tilgjengelige i Bios. Hovedkortet som PB kaller "Vegas 2" er et Asus P5N-E-SLI. men de har altså kuttet ut mulighetene for OC i bios. Det som forundrer meg er at de bruker en såpass kraftig CPU kjøling som denne når det ikke kan overklokkes. Har forstått det slik at noen med dette hovedkortet har hatt flaks og fått til å forandre bios til orginal Asus med OC muligheter, men da mine kunnskaper kommer til kort tar jeg ikke sjansen foreløbig ihvertfall,så kommer spørsmålet om det er en annen måte å klokke på? http://www.komplett.ie/k/ki.aspx?sku=338777 Takk på forhånd Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det finnes software som kan klokke cpu, men du har fortsatt ikke muligheter til å forandre spenning og andre nyttige instillinger. Programmer som kommer i minnet er CPU-cool (podien.de tror jeg websiden var), setfsb og clockgen. Du kan jo google litt på disse og se om det er noe for deg Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Takk for svar Har prøvd clockgen men fikk bare blåskjerm, får google mer etter noen bedre. Det beste er jo hvis jeg kunne få den orginale Asus biosen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå