TiduZ Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hmm tror denne hadde passet godt som webserver som ikke skulle behandle mye trafikk, som type "login modul" for å komme seg inn i nettverket hjemme eller noe i den duren. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvordan er det mulig? Vil ikke det gi et pakketap eller noe?Hvor mange watt sender en ethernettkabel ut, som er tilgjengelig uten pakketap? Går helt fint å sende strøm via nettverkskabelen. Er ganske vanlig at f.eks trådløse aksesspungter får strøm via nettverkskabelen. Der jeg jobber har vi over 40 trådløse aksesspungter som alle får strøm via nettverkskabelen. Switchen i andre enden må selvfølgelig støtte PoE. Til vanlig nettverkstrafikk brukes vel ikke alle lederne i nettverkskabelen, så det blir ikke noe pakketap. Lenke til kommentar
Fryktlaus Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 noen som kan fortelle meg hva i heite man bruker sånt til? og jeg har ganske store nesebor så jeg tror jeg skal holde meg unna en sånn en. For min del kan en slik brukes i embedded systems. Sitter og programmerer på noe tilsvarende akkurat nå. For java programmerere:http://muvium.com/Products/DevBoards/uVMDEM-SBC65EC/uVMDEM-SBC65EC.htm For C programmerere:http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath=1_36&products_id=196 Men problemet er at den er kun i 16 bit integer, og mangler vesentlige funksjoner som tangens, sinus og cosinus. Derfor vurderer jeg å vrake begge disse alternativene til fordel for Javelin. Lenke til kommentar
johnm76 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Sånn er det å jobbe med hardware journalistene.Stikker ting i nesen eller løpet med sakser. Må passe på dem hele tiden. "nei Rolf, IKKE kjør den saksen gjennom hånden. Uffda. Jaja, hva lærte vi nå?" Tormod, hva er det du har i Dag Fikse(t) i nesen? En server?? Sorry - artikkelvinkling og forfatternavn ... det bare lå i luften Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Litt fascinerende å se at folk tydeligvis har glemt eller er for unge til å huske all moroa vi kunne ha med 75MHz CPU og 8MB RAM. Overvåking av hvitevarer er uansett et godt forslag, og webserver skulle være meget mulig. (2-4MB flash til å starte OS fra og 8MB RAM å boltre seg på?! Wooohooo!) ...burde vel også være mulig å kunne bruke disse til å infiltrere nettverk fra innsiden på noe slags vis? Man kunne ha bare "mista" den et sted man var innom, et kontor eller noe. Nettverksplugger finner man overalt, og man trenger jo ikke akkurat lange ledningsstumpen for å koble til den der... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Kul spionserver Bare å sette i nettverksporten på jobben/skolen etc og bruke den som hjemmesideserver (til en liten hjemmeside) Rekorden er vel på størrelse med et knappenålshode men da er den noe upraktisk siden man må koble den til noe med spesialverktøy. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Tormod, hva er det du har i Dag Fikse(t) i nesen? En server?? Sorry - artikkelvinkling og forfatternavn ... det bare lå i luften Vi er ikke akkurat uvant med den typen vitser i vår familie.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Vanlig 100mbit ethernet bruker vell kun 4 av de 8 lderne i kabelen, altså 4 ledere til å sende strøm over. Lenke til kommentar
jugleren Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Syns eg hører nokken skryte over å ha kjøpt denne serveren: "JAA! :-D Eg har kjøpt meg server!" "Åh? Kor masse plass har den då?" "4 mb!" "...." Yeah! Plass til en hel mp3! Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 But will it blend? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Haha dritbra ingress! Følte bare for å si det Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Morsom liten sak. Vi skjønner at vi er i 2008 når nettverksporten har blitt en flaskehals for størrelsen på produkter Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Den kunne jo med fordel ha brukt miniusb og et usbadapter med nettverkskort. Da hadde den blitt enda mindre. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 vell, nei for da så måtte de ha en til kloss Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Dette er ikke noe nytt! Faktisk er det en artikkel om picotux på wikipedia som ble lagt inn Januar 2006. Jeg holdt på å kjøpe Picotux 100 for 2-3 år siden, men det ble ikke noe av det. PicoTux 100 koster 99 Euro. http://www.picotux.com/producte.html Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 http://www.ubuntu.com/files/u3/server.jpg sånn skal en server se ut! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 http://www.ubuntu.com/files/u3/server.jpg sånn skal en server se ut! Det er et Dell Equalogic-array, som er et SAN, ikke en server... Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn til folding. Alle monner drar... right? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er sånn "technology for techology's sake" prinsipp, ala dårlige VR 3D-briller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Fikk lyst på et nytt leketøy nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå