tormoddf Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Digi Connect ME 9210 er en linux-server som er så liten at man kan sette den fast i neseboret om man ikke er forsiktig. Les mer Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 noen som kan fortelle meg hva i heite man bruker sånt til? og jeg har ganske store nesebor så jeg tror jeg skal holde meg unna en sånn en. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ja lurer på det samme, og man kan vell si at selve servern er vell på størrelse med en terning siden kontakten bruker halve plassen Lenke til kommentar
saivert Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvis du lager din egen elektronikk og kretskort til ymse oppgaver så er denne modulen kjekk om du trenger nettverksgrensesnitt og en liten server. Da slipper du å utvikle dette selv og det kommer i en hendig formfaktor som er rask å installere (lodde på). Kan se for meg dette som bruk i f.eks alarmsystemer, sensormoduler og lignende små diskrete applikasjoner. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 haha, ser for meg en fyr som sitter ved en laptop og har to nettverkskabler stikkende i nesa Selv om det er poengløst siden modulene ikke får strøm.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Picotux er jo akkurat like stor og har vært på markedet en evighet. De kan man få med VGA-utgang og strøm i tillegg. Eldre prosessor (ARM7) og lavere klokkehastighet though. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Vi kjøper 3 slike og setter de til og hoste diskusjon.no Hva med en test på denne? Hadde vært gøy å sett hva den kan prestere. Endret 15. november 2008 av Thor. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Helt sykt . Skulle nesten ha kjøpt en slik bare for å ha . Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Drar den Crysis på Ultra High? Hvordan får den strøm? Og hvem søren prøver å putte den i nesa? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 haha, ser for meg en fyr som sitter ved en laptop og har to nettverkskabler stikkende i nesa Selv om det er poengløst siden modulene ikke får strøm.. Hvordan får den strøm? Og hvem søren prøver å putte den i nesa? drives ved hjelp av Power-over-Ethernet (PoE). Den får altså strøm via nettverkskablen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Drar den Crysis på Ultra High? Drar ikke Crysis i det hele tatt. Hvordan får den strøm? Og hvem søren prøver å putte den i nesa? Digi Connect ME 9210 kjører Digi Embedded Linux med støtte for linux-kernel 2.6.26, og drives ved hjelp av Power-over-Ethernet (PoE). Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvordan er det mulig? Vil ikke det gi et pakketap eller noe? Hvor mange watt sender en ethernettkabel ut, som er tilgjengelig uten pakketap? Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Denne lille saken er enda et eksempel på en dings som Microsoft ikke vil forsøke å få Vista eller Server 2008 til å kjøre på ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvor mange watt sender en ethernettkabel ut, som er tilgjengelig uten pakketap? Det er raskere å slå opp på wikipedia enn å spørre: Only about 12.95 W are available after counting cable losses, and most switched power supplies will lose another 10–25% of the available power. A "phantom power" technique is used so that the powered pairs may also carry data. This permits its use not only with 10BASE-T and 100BASE-TX, which use only two of the four pairs in the cable, but also with 1000BASE-T (Gigabit Ethernet), which uses all four pairs for data transmission. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Sånn er det å jobbe med hardware journalistene. Stikker ting i nesen eller løpet med sakser. Må passe på dem hele tiden. "nei Rolf, IKKE kjør den saksen gjennom hånden. Uffda. Jaja, hva lærte vi nå?" Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hva kan vi bruke den til? Hvilke servere trenger så liten prosesseringskraft at denne holder? Enlighten me. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 En alarm, et kjøleskap, en drivhuskontroller, et nettverkskamera, en vindmåler og andre ting hvor nettverkskabelen bare er for å overføre data frem og tilbake uten at serveren egentlig skal styre noe. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hva kan vi bruke den til? Hvilke servere trenger så liten prosesseringskraft at denne holder? Enlighten me. Implementasjon av nettverk i andre enheter. Er ikke akkurat ment for å kjøre for seg selv. Men kan kjøre en dhcp-server, liten webserver eller noe på den om man absolutt vil. Lenke til kommentar
icc Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hva kan vi bruke den til? Hvilke servere trenger så liten prosesseringskraft at denne holder? Enlighten me. Implementasjon av nettverk i andre enheter. Er ikke akkurat ment for å kjøre for seg selv. Men kan kjøre en dhcp-server, liten webserver eller noe på den om man absolutt vil. Tror heller jeg ville gått for en netstix til dhcp og slikt. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Dude, I accidentally the whole server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå