m4nia Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Har sett mange sider der det står side.com/?p=news eller side.com/news.php?p=old osv. og inne i page source ser man linker der det står a href ?p=news osv. Det jeg lurer på er hvilket språk dette brukes rundt, og hvordan man knytter opp en side til dette. Feks få min index.html til å reagere på ?p=index Takker for svar. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Har sett mange sider der det står side.com/?p=news eller side.com/news.php?p=oldosv. og inne i page source ser man linker der det står a href ?p=news osv. Det jeg lurer på er hvilket språk dette brukes rundt, og hvordan man knytter opp en side til dette. Feks få min index.html til å reagere på ?p=index Takker for svar. Det holder ikke med html her Du må ha "server side scripting" for å få det der til å funke. Les deg opp på f.eks PHP, som er det mest populære. Den ?p= betyr egentlig bare at variabelen har verdien etter "=". Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Enkelt og greit forklart av pifler, men kan legge til at dette er en funksjon i PHP som heter "include". Du inkluderer subsites i en mainsite. Derfor ser URL-en slik ut. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dette er faktisk en del av URI formatet, og har ikke direkte noe med hva slags språk som ligger bak. HTTP URL-er forteller heller ingenting om filformatet til en ressurs heller, det står i mime-type feltet til headeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå