Gå til innhold

Konvertere film med 4:3 til 16:9 ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 7" skjerm (DVD i bil) som har oppløsningen: 480x3x234 og støtter selvsagt 16:9 bredformat (hva det 3 tallet betyr aner jeg ikke :dontgetit: )

Divx filene jeg bruker har 640x480 oppløsning, og jeg har også prøvd å konvertere dem til 480x234 men bildet er 4:3 og dekker da ikke helle skjermen (se bilde)

Jeg har også prøvd å bruke en funksjon Vegas har, "Stretch video to fill output frame size (do not letterbox", da blir bildet mye bredere på pc skjermen men forblir det samme som før på dvd spilleren. Har noen forslag hva jeg kan gjøre for å få 16:9 bredformat på filmene?

Håper på å få svar og takk på forhånd.

post-79212-1226712554_thumb.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har blingsa litt på oppløsninga da 234/9x16 er 416 og ikke 480. Uansett så har ikke oppløsningen så mye å si når det gjelder hvilket format du ønsker å spille. Slik jeg forstår deg er det nesten som en standard dvd spiller du vil spille av 4:3 innhold i 16:9 format på. Nå vet jeg ikke hvilket program du bruker, men uansett så vil du enten miste en del av filmen øverst og nederst, eller så vil du få svarte felt på sidene.

Lenke til kommentar
Tror du har blingsa litt på oppløsninga da 234/9x16 er 416 og ikke 480. Uansett så har ikke oppløsningen så mye å si når det gjelder hvilket format du ønsker å spille. Slik jeg forstår deg er det nesten som en standard dvd spiller du vil spille av 4:3 innhold i 16:9 format på. Nå vet jeg ikke hvilket program du bruker, men uansett så vil du enten miste en del av filmen øverst og nederst, eller så vil du få svarte felt på sidene.

Det står klart og tydelig i intruks boka at det er 480, her er noen dvd spillere jeg fant random som har samme oppløsning, link.

Jeg bruker vegas etter å ha "laget filmene" og konverterer dem til avi fil. Sennere bruker jeg "Allok MPEG4 Converter" for å konvertere dem engang til, dette gjør jeg for å redusere mb uten å få dårligere lyd eller bilde (vet ikke hvorfor det er slik).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...