sveian Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hei, jeg kjøpte en HTC Diamond til min kone med det samme den kom ut på markedet. Telefon regningen fra NetCom gikk så opp med ca 600 kr pr mnd grunnet mobil data trafikk. Tenkte først ikke så mye over dette da dette var litt av vitsen med å kjøpe henne denne telefonen. Først når hun sa hun nesten ikke brukte noen av disse ekstra funksjonene utover telefon og sms/mms begynte jeg å lure. Hun ba så om spesifisert utskrift, der det kommer det frem at telefonen selv flere ganger i døgnet har koplet seg opp med mobildata. Dette skjer til forskjellige tids punkt. Det er helt på det rene at hun ikke selv har lastet alt dette med e-post eller internett bruk. I den spesfiserte regningen står det ingenting om hvilken tjeneste som er aktiv bare «internett». Når jeg sjekket regningen mer nøye fant jeg noe forunderlig: Den laster for nøyaktig tilsammen kr 20 pr døgn selv om antall opp koplinger i døgnet varierer fra ca 3 til ca 10. Total datamengde er og den samme på ca 1,4Mb. Dette utgjør svimlende kr. 7300 pr år i tillegg til all annen bruk. Det er ikke lastet ned noen program eller tjenester som ikke allerede var tilgjengelig på telefonen. Det store spørsmålet blir: hvilken tjeneste eller program er aktivert som tilsammen laster for nøyaktig kr 20 pr døgn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvilket abm har du hos netcom? Har du ringt dem og ikke spurt om de har en maks grense på 20 kr om dagen på mobil data? Skru av den funksjonen på htc mobilen som gjør at den automatisk sjekker etter mail og lignende så den ikke kobler seg til 3G nettet osv dette kan være grunnen kanskje. Leste om en som lastet ned filmer faktisk fra mobilen sin til pc-en og han fikk jo en enorm regning, så kanskje netcom har en max grense på 20 kr om dagen så de ska unngå dette for kundene sine Ring netcom og spør kanskje? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Netcom er vel et av få teleselskaper som har max grense pr dag på datatrafikk på de vanlige abb. Tjenester som kan tenke seg å bruke datatrafikk er jo f.eks værvarslingen som laster ned data etterhvert som kona di beveger på seg over avstand og når det kommer nye værvarsel. Sjekk om den er slått av. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvilket abm har du hos netcom?Har du ringt dem og ikke spurt om de har en maks grense på 20 kr om dagen på mobil data? Regner med han betaler 20 kroner i makspris om dagen, siden regningen gikk opp med ca 600 kroner i følge trådstarter. 30 ganger 20 = 600. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er værmeldingen. 20 kr/dag er maxprisen på netcom-abo. Ingen svindel, bare uvettig bruk. Lenke til kommentar
sveian Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Det er værmeldingen. 20 kr/dag er maxprisen på netcom-abo. Ingen svindel, bare uvettig bruk. Tusen takk for hjelpen « snubbel » det er veldig greit å faktisk vite hva som var grunnen til disse høye regningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå