askldkalssda Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 hei! Jeg har aldri satt meg inn ordntlig i bruk av MySQL sine datofunksjoner etc. Så jeg har alltid lagret timestamp time() fra php. Er det et problem? Er det vesentlig tregere. Jeg bruker å indekse dem når jeg bruker dem i while. Når jeg f. eks. skal sjekke < eller > etc. Noen tanker rundt det? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det kjem vell ann på korleis det blir lagra i databasen. Lagrer du PHP timestamp som date i databasen så er det framleis optimalt å søke på data basert på dato. Men lagrer du dato som varchar/streng i databasen så sliter du... Lenke til kommentar
askldkalssda Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Som INT 10 faktisk... Date i MySQL er vel ikke det samme? Kan jeg lagre det som date?... Lenke til kommentar
askldkalssda Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Okai! Nå har jeg tatt datetime! Og tok from_unixtime og gjort om alle tabellene! Så bruker jeg unix_timestamp() for å hente ut! Høres det greit ut? Er det raskest? Lenke til kommentar
askldkalssda Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Jeg ser faktisk phpBB bruker int og lagrer timestamp fra PHP... er ikke det veldig dumt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå