vcx Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Har hatt litt problemer med at det hang seg litt på macen den siste dagen. Tok derfor en restart men det ble skjermen ble bare blå. Holdt derfor powerknappen inne og slo den på igjen, da får jeg opp apple logoen og etter det kun et ikon som er likt som dette: . Uten "Parkering forbudt" da selvfølgelig, i samme grå farger som apple logoen. Noe som vet hva som kan ha skjedd og hva jeg skal gjøre? Det er en skolemac, så jeg har ingen cd/dvd'r her akkurat nå heller. Endret 15. november 2008 av Howen Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Tror dette betyr at den ikke finner noe bootable device, om jeg husker rett. Kan virke som du har noe problemer med Hardisken. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Sitter også på en mac fra skolen min. Denne er da bærbar, vet ikke hva du har. Er din en macbook(altså bærbar), så kan det være at du har bært rundt på macen og kanskje behandler den litt røft når den ikke har vært i hvilkemodus. Dette kan få harddisken din til å krasje og har skjedd med endel macbook's i klassen. Uansett så bør du gå til IT-ansvarlig på skolen og høre med han om du kanskje kan få ut noe av innholdet og ny mac. Et lurt tips når man bruker skolepc er å ta backup ofte, spesielt hvis man bruker den mye, siden de ofte er gamle og brukt mye. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 trenger ikke ny mac selv om hardisken tar kvelden, trenger bare og skrifte disk, og installere operativsystemet på ny, om det er du får maskinen via skulen ville eg tatt kontakt med IT-avdelingen der du går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå