Gå til innhold

Spørsmål angående (i)Mac

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe meg en iMac snart men har noen spørsmål rundt den.

Det første jeg legger merke til når jeg bestiller er at man må betale for Pages. Jeg trodde dette var noe som fulgte med. Har en Mac-frelst onkel som alltid skryter sånn av Mac: "Mac får ikke virus, mac kræsjer ikke, du behøver ikke kjøpe noe alle programmer følger med!" Osv...men hvorfor gjør ikke pages det da? Maskinen skal brukes til lekser, foto/videoredigering, surfe på nettet og alt annet av "småting"

En annen ting er om det er mer lønnsomt å kjøpe 20" med 1GB ram og så oppgradere dette til 4GB etterpå med det minnebrikker kjøpt uten om. på komlet koster det 500 for 4Gb, på Apple koster det 1500 :S

hva sier "dere"?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og så lurer jeg på om windows allerede ligger på harddisken. Slik jeg har fortsått det så gjør det det, man bare trykker på "use 32GB" og så funker det fett, men det senker visst ytelsen på Leoparden. Og om man vil fjerne window igjen, kan dette gjøres/hvordan?

Lenke til kommentar

ILife er inkludert, so verktøy for ma. bildeorganisering/enkel redigering og enkel videoredigering er med, men iWork er ikkje inkludert. Du har eit kurant gratisalternativ i OpenOffice.

Og så lurer jeg på om windows allerede ligger på harddisken.
Microsoft Windows? Nei, det må du kjøpe og installere separat, om du av ein eller annan grunn treng det/vil ha det i tillegg til OS X.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...