Gå til innhold

BK: Sliten etter hvilen


PMnormal

Anbefalte innlegg

Dårlig med respons på mitt postkort fra Guadalest, så jeg får heller prøve meg med noe som kanskje er av mer ventet sort bilde fra meg. Det er egentlig ingen god historie å fortelle om denne stolen, sett bort fra at den står på takterrassen til huset der mine foreldre bor i Spania om høsten. Sexy som den er så fristet den meg til å montere min kjære Nikkor 50mm f/2 på Eos 20D-en. Jeg har justert kontraster og farger, men det er ikke foretatt noen skarping. Jeg vet at flere her bruker/har brukt denne femtimillimeteren fra Nikon, og jeg er nok ikke alene når jeg uttaler at jeg er meget glad i det objektivet.

post-76334-1226704371_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har det ikke fornyelsesministeren vært innom de siste 20 årene ihvertfall. Dette er nok mer typisk deg, PMnormal. Og det gjør jo ikke noe.

 

Det er en fin studie i linjer, og som hojohansen sier, dette er "ro". Bra med dybdeskarphet og fine farger - ingenting å utsette på teknikken (som vanlig).

 

Jeg synes at du kuttet akkurat passe i toppen, men kunne vel tenkt meg litt mer i bunnen. Den avslutningen på stolpen fungerer ikke helt. Jeg kunne tenkt meg å kuttet litt nedenfor, og da heller ofret litt på høyre side. Ikke det; jeg ville nok ha foreviget motivet på en helt annen måte ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Sånn da prøver jeg meg.

Skulle også likt og sett at stolpen eller hva det nå er hadde kommet helt med i bunn..

Men likte den gammle slitte stolen og følesen hele bildet ga..Og det første som slo meg når jeg så bilde var nettopp takterrase,men så har vi nettopp det på huset i spania vi også(ligner faktisk)..Kanskje ikke den mest kreative kritikken,men et sted må man jo starte.. :(

Lenke til kommentar

Det er pilaren vi snakker om. Det jeg egentlig prøvde å si er at jeg kunne tenkt meg at du hadde gått litt lenger unna, slik at vi fikk med hele bunnen av pilaren, pluss litt av gulvet. Da hadde du selvsagt fått med litt mer på sidene - ikke mindre som jeg innbilte meg i stad ... Jeg tror det er det de andre også prøver å si :hmm:

 

Tom

Lenke til kommentar
Første tanken min var at det var en merkelig plassering av stolen i bildet. Men når jeg ser på hele bildet istedenfor bare på stolen liker jeg det litt mer. Jeg liker måten skyggene er en viktig del av bildet.

 

Jeg kan jo ikke klare å gjøre ting normalt, vet du. Det bare må bli slik, he he :innocent:

 

Takk for den, Pybalto.

Lenke til kommentar

hmm..for meg så er det bare et kjederlig bilde med en stol og en stolpe ;)

 

Men jeg er ikke akkurat noe ekspert på slike type bilder(ikke at jeg er ekspert på andre type bilder heller :p)

 

Men med alle resepkt, så føler jeg at det er litt "fanboynisme" på forumet her, det jeg mener er at noen er litt for snille med å gi kritikk til dem som de respekterer her på forumet!!

 

jeg er temlig sikker på at hvis en litt mindre respektert kar på forumet hadde postet det bilde, så hadde tonen på kritkken vært veldig annderledes :)

 

Men det er også mulig at jeg er helt på jorde her nå, så vær så snill ikke ta denne meldingen som noe "negativt" Jeg bare sier det slik jeg ser det, og det er jo en mulighet for at jeg tar feil!!??

 

mvh

Daniel

Lenke til kommentar
jeg er temlig sikker på at hvis en litt mindre respektert kar på forumet hadde postet det bilde, så hadde tonen på kritkken vært veldig annderledes :)

Keiserens nye klær og alt det der, mener du? Et ærlig spørsmål, og det er fornuftig å stille innimellom.

 

Men jeg er rimelig sikker på at hvis noen andre (også ukjente) hadde lagt ut dette bilde; så hadde det fått god kritikk, samt en grundig analyse, av PMnormal. Og forhåpentligvis av ihvertfall noen andre av oss.

 

Det er klart at dette er en spesiell stil, og det er mange som ikke liker slikt. Og det er jo lov. Men det vi kan ta oss litt tid til å studere, er de tekniske kvalitetene som er (eller ikke er) i bildet. Er ting skarpt (eller uskarpt) det det burde være, er det rett eller skeivt, hvordan er fargene osv. Da bør vi ihvertfall kunne se om dette er et bilde som det er brukt mye tid på, eller det er bare et vilkårlig snapshot som er lagt inn fordi fotografen kjeder seg en kveld.

 

Nå er det viktig å påpeke at jeg snakker i generelle vendinger, så det er ikke kritikk av deg eller dine bilder; jeg synes du får mye ut av utstyr som mange bare fnyser av. Så bare fortsett å kom med kommentarer og bilder.

 

Men bli kke overrasket om du selv begynner å ta bilder som dette om en 20-30 år ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
jeg er temlig sikker på at hvis en litt mindre respektert kar på forumet hadde postet det bilde, så hadde tonen på kritkken vært veldig annderledes :)

Keiserens nye klær og alt det der, mener du? Et ærlig spørsmål, og det er fornuftig å stille innimellom.

 

Men jeg er rimelig sikker på at hvis noen andre (også ukjente) hadde lagt ut dette bilde; så hadde det fått god kritikk, samt en grundig analyse, av PMnormal. Og forhåpentligvis av ihvertfall noen andre av oss.

 

Det er klart at dette er en spesiell stil, og det er mange som ikke liker slikt. Og det er jo lov. Men det vi kan ta oss litt tid til å studere, er de tekniske kvalitetene som er (eller ikke er) i bildet. Er ting skarpt (eller uskarpt) det det burde være, er det rett eller skeivt, hvordan er fargene osv. Da bør vi ihvertfall kunne se om dette er et bilde som det er brukt mye tid på, eller det er bare et vilkårlig snapshot som er lagt inn fordi fotografen kjeder seg en kveld.

 

Nå er det viktig å påpeke at jeg snakker i generelle vendinger, så det er ikke kritikk av deg eller dine bilder; jeg synes du får mye ut av utstyr som mange bare fnyser av. Så bare fortsett å kom med kommentarer og bilder.

 

Men bli kke overrasket om du selv begynner å ta bilder som dette om en 20-30 år ;)

 

Tom

 

jada, er mulig det....hehe=)

 

Men tror jeg kommer til holde meg mest innen natur, uansett hvor mye erfaring jeg vill få med årene!!!

 

Når det gjelder foto så er det først og fremst dyr og natur som er innen min interesse, så derfor har jeg litt liten forståelse for slike bilder(og derfor kanskje ikke burde legge inn kritikk)

 

Smaken er som baken...som de sier ;)

 

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar

Jeg ser med en gang min (nå avdødde) mormor sitte i stolen, mens hun tar dagens sjette, syvende, eller kansje åttende Marlboro rød. Mellom hver gang hun ekshalerer tykke røykringer, sier hun med det mest dekadente toneleiet hun klarer: "Akk ja, nå kan verden bare brenne, for jeg har det bra".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...