Gå til innhold

Farris vs. Bonaqua

Anbefalte innlegg

Springvann har jeg i springen.

Du har ikke springvann med den nydelige Bonaqua-smaken.

Jeg drikker Imsdal og Farris, fordi det både smaker bedre

Smaker det bedre fordi det kommer fra en kilde? Bonaqua er også tilsatt salter, så smaken på selve vannet blir mye av det samme.

og er mer ekslusivt.

Akkurat. Noen kjøper drikke utifra hvordan den smaker, andre ser på hvor kult det er. Kanskje en av grunnene til at folk kjøper Voss-vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke springvann med den nydelige Bonaqua-smaken.

Smaker det bedre fordi det kommer fra en kilde? Bonaqua er også tilsatt salter, så smaken på selve vannet blir mye av det samme.

Akkurat. Noen kjøper drikke utifra hvordan den smaker, andre ser på hvor kult det er. Kanskje en av grunnene til at folk kjøper Voss-vann.

Springvann er fortsatt springvann, uansett hvordan du snur eller vender på det. Det er brukt vann fra SPRINGEN. Okey? Så nå smaker plutselig Bon Aqua som Farris? Om det virkelig gjør det så skal jeg starte å handle kullsyrevannet fra begge. Imsdal kjøper jeg først fordi det smaker ingen ting og det kommer fra en kilde, for det andre så har jeg springvann i springen. Jeg føler jeg blir lurt når jeg kjøper springvann på flaske.

Lenke til kommentar
og er mer ekslusivt.

Vil ha meg frabedt at du setter mitt nick på den quoten :tease:

Ellers er Voss ganske godt, siden det inneholder relativt lite kullsyre. Uansett ikke noe jeg ville ha brukt penger på.

Hele greia med å kjøpe vann til 10-20 kroner pr halvliter byr meg i utganspunktet litt imot, men er man tørst så er man tørst, og vann er sunnere enn brus. Om jeg skal ha vann så kjøper jeg Imsdal, det har en nøytral og frisk smak. Alle disse smakssatte vannene (et hint av kunstig fruktsmak og aspartam) holder jeg meg langt unna, ikke smaker det godt og ikke er det sunt.

Lenke til kommentar
Så du føler deg ikke lurt når du kjøper vann fra en innsjø?

Som jeg har sagt tidligere, det er mer eklusivt. Jeg kan ikke få tak i det på noen andre måter. Jeg kjøper ikke springvann når jeg har det hjemme, men jeg kjøper Imsdal fordi jeg ikke får tak i det hjemme, tillegg til at den er helt nøytral, god og akkurat slik jeg vill at vann skal smake.

Lenke til kommentar

Er gjort ganske mange blindtester hvor springvann har kommet desidert best ut da...men, dette blir vel en ganske stor digresjon i forhold til hva trådstarter egentlig spør om.

Selv liker jeg best bon aqua, av den grunn at det er mindre kullsyre og salt. Litt "rundere" smak og lettere å drikke enn Farris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...