BolleKalle Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Noen med noen informative linker eller hjerner som har noe å bidra med på emnet? Tenkte jeg skulle lære meg litt om feltet.. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 man må kunne mye digitalteknikk og ha utstyr til x antall mill. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 ..og tro meg.. digitalteknikk er kjipe saker! Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hehe, *har digitalteknikklab i morra* .. Det er jo egentlig litt morsomt da.. Får bare satse på at det stygge lydbehandlingssystemet virker etter i morra.. Lenke til kommentar
Truman Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 man må kunne mye digitalteknikk og ha utstyr til x antall mill. vel.. digitalteknikk er vel muligens litt vel lavnivå. her sitter man på gate-nivå og mekker karnaugh-diagrammer og sånt.. det er vel ikke sånn man bygger Athlon 64 for å si det sånn. du må kanskje ha litt digtek på bunnen, men for å få en mer helhetlig forståelse trenger du mer forståelse for ting som registre, alu, osv.... mer sånn arkitektur-forståelse liksom.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 the easy way: bruke ett lass med $ i utsyr og hente noen asiater. Da løser ting seg. HARD way: du kan jo starte med ntnu... men du bør ikke bruke mer en halvparten av tiden da... hvis du skal lære resten... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg kan love deg det enkleste er å kjøpe en Bare å prøve å studere hva som er i en prosessor vil få deg til å frotse Lenke til kommentar
Bach Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Her har du litt lesestoff. Den første fra Intel: http://www.intel4004.com/ Litt historie: http://ei.cs.vt.edu/~history/ENIAC.Richey.HTML Mini: http://www.ee.upenn.edu/~jan/eniacproj.html BUSICOM var i utgangspunktet kjøperen av Intel4004. Den skulle brukes i en kalkulator. Kalkulatoren er kanskje et fornuftig sted å begynne? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 WoW :o noen som har seriøse fritids problemer... når jeg har litt tid til overs så bygger jeg et modell fly, ikke en prosessor Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 LOL DA FOLK jo, nå skulle jeg akkurat til å mække en prosessor her i garasjen.. synes min 1800+ begynner å bli litt treg. [/tull] Tenke jeg skulle lære meg hvordan en prosessor funka da.. Produksjon og arkitektur og sånt. Ikke LÆRE meg å lage en hoho for en tanke. fint med litt død kunnskap vet man Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Tror du skal ha _mye_ peiling på digitalteknikk og -arkitektur før du i det hele tatt får noe som helst innblikk i hvordan en prosessor fungerer... Det er liksom ikke noe man leser over på en ettermiddag... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Holder på med en del av det i datamaskiner LOD053 på høgskolen. Du bør også kunne en del assembly-programmering for å forstå det. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jernklorid, solarium, en container med transistorer og en loddebolt. Da er det bare å sette igang. http://hugin.hin.no/fagforum/digsys/ I disse Abel-tider er det vel også tia' for å friske opp den boolske algebraen. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 WoW :o noen som har seriøse fritids problemer...når jeg har litt tid til overs så bygger jeg et modell fly, ikke en prosessor Det er faktisk noen som tenker på å prøve å lage en prosessor. Har tenkt på det selv. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det er en artikkel om AMD cpuproduksjon på fabrikken i Tyskland Komputer for alle nr. 14 2002 Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 når du driver med digitalteknikk og turbo debugger osv. forstår du at en gammel sliter som en 386 er godlike og har makt hinsides din forståelse. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Består vell av mye drit og en haug av chips! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 knus kjernen og se hva som er inni, det har jeg gjort Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 knus kjernen og se hva som er inni, det har jeg gjort har du? hva så du? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 en fyr på skolen min skrev årsoppgave om det emnet, og han fikk hjelp av bl.a. Hardware.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå