yokomoko Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Som emnetittel beskriver, hvordan bli bredere? Jeg ønsker meg bredere skuldere. I dag ligner jeg på Eric Forman noe jeg er litt ubekvem med... Finnes det enkle øvelser jeg kan gjøre uten og måtte betale en formue for treningsstudio plass.... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Spis mye mat, og tren chins/pullups i treet i hagen. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Sidehev som bildet viser er en god øvelse: Men ikke for tungt. F.eks. lett nok til å klare 10-14 repetisjoner også med f.eks. 3 serier. Og ikke løft så mye høyere enn selve skuldrene. Og ta en side av gangen, da holder du litt lengre. Og vanligvis er frivekter å anbefale fremfor maskiner. Kanskje kan du lage deg noe med passende vekt hvis du ikke vil gå til innkjøp av noe. edit: Fant ikke noe konkret på antall repetisjoner + serier så jeg skal ikke slå fast noe bastant om hva det riktige for deg blir. Endret 15. november 2008 av scumbag Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 sidehev faktisk, det er mer en skulderøvelse, som sagt over, støtter jeg chins, og en eller annen form for roing, da jeg ikke vet hva du har tilgjengelig Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Sidehev er en skulderøvelse, men han ville jo ha bredere skuldre......men tenker han mener at han vil bli breiere generelt....fint med chins/pull-ups og ro-øvelser da ja...i tillegg til skuldre seff. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 av en eller annen grunn leste jeg bredere rygg, tror jeg blanda 2 poster, ja, for å bygge generell bredde så må jo skuldrene være med Lenke til kommentar
askldkalssda Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Er ikke det veldig genetisk? :S Lenke til kommentar
yokomoko Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Regner vel med at det er genetisk ja, men det betyr ikke at det ikke går ann å trene seg bredere. Jeg er ikke så veldig erfaren på dette punktet, hva er chins? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 det der ser ut som chinups, men ikke gjør som de andre på gymmet som leker "apekatt-leken" de drar seg opp og bruker momentum til å hoppe opp og ned på stanga flest mulig ganger fordi de har et tall i hodet de må nå ang. repetisjoner. I mitt treningssenter er det en treningsinstruktør som gjør det. Men en viktig ting med pull-ups (eller chins/chinups som vi sier i norge) er at man blir sterkere i den motsatte bevegelsen, altså i overhodspress og benkpress. Chinups er en baseøvelse så den er viktig å ha med. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 ROing\chins og sidehev\skulderpress stimulerer framside, side og bakside av skuldermusklene samt at de gir mer v-form på ryggen, noe som gir en illusjon av bredere skuldre, selv for foreplay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå