13375k1133z Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Som tittelen sier, jeg trenger litt tips til hvilke mat som er bra og spise før og etter trening for å optimalisere treningseffekten? er også ute etter tips til hvordan forbrenne fett på en bra måte uten hjelp av noen treningsmedier som befinner seg i ett hvert hjem OG hvilke mat jeg må fokusere på å spise? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 spørs når du trener. men kan være lurt å få et større måltid med karbohydrater et par timer før trening (ca. 2-3 timer før), og ca. 1 time før trening litt lett fordøyelig karbohydrater (gjerne flytende). Etter trening bør du spise proteiner, men vær ikkje framand for karbohydrater der heller. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 carbo etter trening er ikke så dumt, banan f.eks. fettforbrennende metoder er f.eks gerilja cardio (google it) Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg tar alltid en skål med havregryn og rosiner en times tid før trening. Få i deg no kjappe karbo etter trening, ikke gå rett på proteiner...da går prottisene bare til å fylle energi-lagra...først karbo, så protis (30 min etter ca) Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 spørs når du trener. men kan være lurt å få et større måltid med karbohydrater et par timer før trening (ca. 2-3 timer før), og ca. 1 time før trening litt lett fordøyelig karbohydrater (gjerne flytende). Etter trening bør du spise proteiner, men vær ikkje framand for karbohydrater der heller. Å spise et stort måltid med karbohydrater 2-3 timer før trening høres ut som en litt rar anbefaling. Generelle anbefalinger: Shake før trening:: 0.3-0.5g/kg karbohydrat, 0.3-0.5g/kg protein. Shake etter trening: 0.3-1.5g/kg karbohydrat, 0.3-0.5g/kg protein. Dette er tall fra The Protein Book av Lyle McDonald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå