Gå til innhold

OC av XP2500+ Barton

Anbefalte innlegg

Hei !

Tenkte jeg skulle skaffe meg en AMD XP2500+ Barton imorgen.

Er det noen som har dårlige erfaringer med overklokking av denne ?

Håper på å nå 2.2ghz-2.4ghz med "uekstrem" vannkjøling og 1.85v, hva ca.havner flesteparten av disse cpu'ene på ved overklokking ?

Er det noen som har peil på om denne CPU'en ikke går på et Abit KX7-333R hovedkort (som offisiellt ikke støtter 333mhz FSB) ?

Kjører idag en låst opp XP2000+ @1767Mhz/186 fsb...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel :D

Fikk den opp i 2242mhz (satt 1.70v)!! Ser ikke ut som om den vil forbi 179mhz FSB :-? Alt er jo testet OK på opptil 190mhz FSB unntatt CPU'n så det er den som stopper moroa.

Noen ideer om hvordan å få høyere multiplier enn 12.5 ??

Har valget om 12.5/13 i bios og "over 13", 12.5/13 gir 12.5 som jeg bruker nå, "over 13" gir ubrukelig lav multiplier....

Hadde vært fint om 12.5/13 valget ga 13 og "over 13" ga 13.5 eller 14....

Noen bridger som må lukkes/åpnes ?

:p

Lenke til kommentar
Vel :D

Fikk den opp i 2242mhz (satt 1.70v)!! Ser ikke ut som om den vil forbi 179mhz FSB :-? Alt er jo testet OK på opptil 190mhz FSB unntatt CPU'n så det er den som stopper moroa.

Har valget om 12.5/13 i bios og "over 13", 12.5/13 gir 12.5 som jeg bruker nå, "over 13" gir ubrukelig lav multiplier....

Hadde vært fint om 12.5/13 valget ga 13 og "over 13" ga 13.5 eller 14....

En cpu klarer den FSB som HK klarer, så det er ikke den som stopper deg ved 179Mhz FSB. Det kan være dårlig kjøling på NB, SB eller mosfets. Det kan også være det at PSU ikke klarer å levere nok spenning til 5v linja når du kjører så høye hastigheter. Har du sjekka spenningen på 5v linja?

Lenke til kommentar

En cpu klarer den FSB som HK klarer, så det er ikke den som stopper deg ved 179Mhz FSB. Det kan være dårlig kjøling på NB, SB eller mosfets. Det kan også være det at PSU ikke klarer å levere nok spenning til 5v linja når du kjører så høye hastigheter. Har du sjekka spenningen på 5v linja?

Jeg klarer heller ikke å kjøre stabilt på høyere en 180Mhz FSB. Jeg har riktig nok ikke vifte på NB men jeg har montert kjøleribbe på SB. Jeg klare å kjøre min XP2500 @ XP3000 stabilt (180/12 @ 1,75V) Jeg bruker en Thermaltake Volcano 9 Cool Mod kjøler. Har vannkjøling liggende men jeg bruker ikke denne p.g.a. for støyende pumpe. Skal kjøpe ny pumpe etter påske. Da blir d også vannblokk på NB :D

Lenke til kommentar
Vel  :D  

Fikk den opp i 2242mhz (satt 1.70v)!! Ser ikke ut som om den vil forbi 179mhz FSB  :-? Alt er jo testet OK på opptil 190mhz FSB unntatt CPU'n så det er den som stopper moroa.  

Har valget om 12.5/13 i bios og "over 13",  12.5/13  gir 12.5 som jeg bruker nå, "over 13" gir ubrukelig lav multiplier....Hadde vært fint om 12.5/13 valget ga 13 og "over 13" ga 13.5 eller 14....

Samme prob her :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...