Eivind218 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Fant ikke noe norskt her med disse.. Skulle akkuratt sette opp en linux server, men visst F** funker det ikke å skrive CD i terminal? har uheldigvis norsk linux.. Kan dere si noen viktige kommandoer som er norske? har prøvd help og litt sånne.. om det er noen som har peiling , er det http://Steampowered/download/hldsupdatetool.bin jeg skal kjøre.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) CD funker ikke, men cd gjør derimot det (antar at du ønsker å skifte arbeidskatalog?). Og kommandoene på den norske versjonen er selvfølgelig like som på alle andre språk (og alle andre linux-distroer for den slags, samt mange andre unix-like systemer). Ta deg en tur på vår venn google du og søk opp en nybegynner guide til kommandolinje bruk Jeg vil tro at det er få her som er interessert i å lære deg opp på ting som det finnes ypperlig dokumentasjon på allerede. Har du et konkret problem, kom tilbake hit og spør. Et par tips: - Bruk tab for å autofullføre en kommando eller filnavn du kun vet de første bokstavene i. Trykk tab to ganger for å få en liste over ting som matcher starten på det du har skrevet inn. - Lurer du på hva en viss kommando gjør? Skriv man kommandonavn og du vil få manualsiden til kommandoen. Du går ut av denne ved å trykke q Endret 14. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Norske kommandoer, ja. Den var ny Det finnes forøvrig en guide her om nettopp det å sette opp HLDS i Linux. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) takk! det hjalp meg ivertfall igang! EDIT: Ikke mobb meg nå! Det er første gang jeg bruker linux faktisk..! Likte btw linux før jeg logget inn.. Ubuntu har deilig design! Endret 14. november 2008 av Eivind218 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Eg anbefaler å lese gjennom http://linuxcommand.org/learning_the_shell.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå