Gå til innhold

Den Store Seinfeld Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er 92-modell og var vel ganske liten når Seinfeld lå på topp - har derimot foreldre og andre som har omtalt serien veldig bra, så jeg skaffet meg like greit alle 8 sesongene. Kan med det legge til at Seinfeld er blitt fast rutine før jeg legger meg. Men hade, nå skal jeg legge meg - og se Seinfeld :p

Det er nå en gang 9 sesonger som er laget av Seinfeld, ikke 8. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sorry for bumpingen av tråden, men kunne ikke finne noen særlig nyere Seinfeld relaterte tråder, utenom en "Sjekk hvilken Seinfeld type du er".

Og ja, ender nok opp som en George Costanza (Larry David) type. :)

Husker Tv2 sendte Seinfeld på nattetid, omkring 2001-02. Ble lite søvn, men kunne iallefall sovne med et smil om munnen.

Drev å tapet showet, men ble nesten bare rot, da de plutselig gikk fra sesong 4, til sesong 8, og tilbake igjen. Vel, 2 år senere ankom endelig dvden av sesong 1 og 2, men virket som en evighet der og da.

Litt surt å ha skaffet alle sesongene fra 1-9, og deretter se at "The Coffee Table Book", utgivelsen kom like etter. Men er bare glad alle episodene er ute, selv om Seinfeld sikkert vil sendes ukentlig på en eller annen norsk tv kanal i lang tid fremover.

Av Seinfeld karakterer, er George og Elaine de soleklare favorittene.

Kramer foretrekker jeg best når han er teamet opp med Newman, eller George. Hender ikke ofte, men pleier som regel å bli magi.

Som i scenen der Kramer og George er i en vinbutikk, og ser Saddam Hussain utenfor. Eller når Kramer og Newman er i en platebutikk, og skal selge en gammel manns, Lp kolleksjon, og de føler seg snytt.

Men høydepunktene i serien, pleier å dukke opp gjennom de utallige gjestekarakterene som popper opp.

Noen favoritter:

Judge Reinhold i rollen som Elaines kjæreste, aka "The Close/Near Talker".

Peter Crombie i rollen som Crazy Joe Davola, også en av Elaines ekskjærester. En klovn, som elsker Pagliacci, og er kampsportekspert.

Phil Morris i rollen som Jackie Chiles, Kramers uheldige/heldige forsvarer. Uheldig, han blir snytt for masse penger, hver gang Kramer entrer døren til hans kontor. Heldig, han ender opp med eksen til Jerry, Sidra "They are real, and they are bodaciuous!".

Hm, tror listen ville blitt laaaaang, om alle favorittene skulle bli tatt med.

Når det kommer til Seinfeld slekta, er Frank Costanza og Uncle Leo de to som aldri skuffer.

Kongen av Queens og Alle elsker Raymond produsentene skjønte også dette, og brukte de i lignende, men kanskje i litt mer nedtonet versjoner.

Family Guy har vel også parodiert moren til George, Estelle Costanza. I en episode der Death, skal på date, kan en høre moren hans rope og skrike, på klin lik måte som Estelle i Seinfeld, og stemmen tilhører Estelle Harris (Costanza).

Jerry Seinfeld sine stand-up klipp, før og etter, pleide å være et lite høydepunkt, og en fin måte å avslutten showet. De kuttet vel ut etter sesong 7, og hadde få, eller ingen av disse klippene de siste sesongene, men er ikke umulig jeg husker litt feil der.

http://www.youtube.com/watch?v=Vyq9MMcLsv4

Har kanskje ikke vært like aggressiv som Elaine, men har blitt noen banne gloser i ren frustrasjon, når t-banen er stappfull, og selvfølgelig stopper midt i en tunnel, i værste rushtid, og en å må noe forferdelig på do.

http://www.youtube.com/watch?v=1J3w4cS2MvM

"You double-dipped the chip!"

http://www.youtube.com/watch?v=ZLnl8pQ4_HU&feature=related

De "ulovlige" latterutbruddene. Når en helst ikke skal le, men være alvorlig, som i en begravelse, eller en forestilling.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...