Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med inngrodd negl

Gjest Ylve

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært plaget av inngrodd negl m neglsopp nå i flere år. Har prøvd alt unntatt operasjon.

Nå har jeg endelig operert begge tærne og det lover bra. 3 mnd på tabl mot neglsopp så skal det være i boks.

I mitt tilfelle var nok neglsoppen den store synderen. Den har gjort at negl har hevet seg for så å bli inngrodd på sidene.

Har nettopp fått utført disse operasjonene og ble sykmeldt 11 uke etter hver operasjon. Litt lengre etter den siste pga infeksjon. Kirurgen var veldig flink.

Hvis noen andre her har gjort det, er det normalt å ha det noe så inni h....... vondt fra 8 timer etter operasjonen og de neste dagene. jeg har ikke vært gangbar første dagen etter. Spiste paralgin forte, ibux osv - hjalp ikke. Måtte nesten konsentrere meg for å puste. For å si det sånn, jeg har vært med på mye rart før og mener selv jeg har en relativt høy smerteterskel. Dette er det jævligste jeg noen gang har gjort. Men virker som andre som har gjort det ikke har fått slike smerter i ettertid. Jeg sammenligner det med at noen slår det med slegge på tåa og holden den med tang etterpå så smerten ike skal slippe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du føler at du har pusteproblemer og har en fornemelse over at det trykker kraftig rundt brystet så anbefaler jeg at du tar kontakt med legevakten.

Desverre så har noen mennesker det problemet at smertestillende er lite effektive på dem (lider av det samme) så paralgin forte, Ibux og andre smertestillende tabletter kan ha null effekt på dem.

Det som dog fungerte her er lokalbedøvlese (xylocain?) eller morfin baserte tableter. Sterke saker og du kan neppe kjøre bil etter å ha tatt et par.

Når det gjelder sopp så har jeg selv erfart det i svømmehaler, men har vært ekstremt flink med å være tørr på fotene og skifte sokker så fort de blir våte. I tilegg så er det lurt innimellom med forebyggende salve med mindre du bruker naturmetoden for å være sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...