frankhaugen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 er det mye livvaktjobber tilgjengelig i Norge? Jeg vil med tiden bli sertifisert som livvakt/ledsager i Norge, men er det bare "blackwater"-type oppdrag i utlandet for oss eller er det executive protection jobber her til lands? any input is appreciated:) Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 PST er nok tingen for deg da, i så fall. Krever Politihøyskolen, da. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 PST er nok tingen for deg da, i så fall. Krever Politihøyskolen, da. For å være ærlig er PST ikke helt min greier, spesielt siden jeg trenger å bruke noen år på kursing for å bli livvakt, og så skal jeg ta en høyskoleutdannelse jeg ikke har karakterene til å komme inn på... sorry mac men en jobb i PST kan jeg se langt etter med mindre de rekrutterer meg eller noe slikt... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Så vidt jeg vet ,så er det de eneste som driver med det du leter etter. Norge er et såpass sikkert land at det sikkert ikke er mange som leier inn livvakter privat. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Vet ikke om noen "sertifiseringer" i Norge, men vet det er en bedrift i sverige som driver og kjører kurs i livvakt-tjeneste og forberende kurs for personell som skal i "hotte" soner. De tilbyr kurs fra helt det mest basic til mye mer avansert. Husekr ikke navnet deres når, men har sett de har annonsert i ViMenn bl.a. Det står ikke så mye om dem i anonsene, da de prøver å holde en relativt lav profil, men de oppgir mye mer ved personlig kontakt. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Vet ikke om noen "sertifiseringer" i Norge, men vet det er en bedrift i sverige som driver og kjører kurs i livvakt-tjeneste og forberende kurs for personell som skal i "hotte" soner. De tilbyr kurs fra helt det mest basic til mye mer avansert. Husekr ikke navnet deres når, men har sett de har annonsert i ViMenn bl.a. Det står ikke så mye om dem i anonsene, da de prøver å holde en relativt lav profil, men de oppgir mye mer ved personlig kontakt. takker for infoen, men jeg er allerede affiliert med et selskap som har godkjenning til å drive med livvaktkurs... men det er litt dumt å bruke masse tid på kurs og så ikke ha jobb, slev om det er mye muligheter til å ta kurs i SMG type våpen for så å reise ned til afghanistan og "leke" soldat. Men jeg ender vel opp å jobbe for rockestjerner i England eller USA, evt. passe barna til en og annen riking i Mexico... sjønner at det ikke er det store behovet her i norge foreløpig... Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Ta kontakt med Pro Sec, de har livvakttjenester. Er 2 bedrifter til i Norge som har det, men husker desverre ikke navnene. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 er det mye livvaktjobber tilgjengelig i Norge? Jeg vil med tiden bli sertifisert som livvakt/ledsager i Norge, men er det bare "blackwater"-type oppdrag i utlandet for oss eller er det executive protection jobber her til lands? any input is appreciated:) Hei frankhaugen. Det er nok fler og fler her i hjemlandet som benytter seg av private vaktselskap som har godkjenning av politidirektoratet til å drive med ledsager / livvakttjenester. Livvakter på det private markedet er å anse som langt mer enn kun livvakter ( ala PST ). Ledsagere vil jeg si er mer å regne som meget avanserte butlere. Dette da private livvakters arbeidsoppgaver vil strekke seg langt lengre enn PST sine livvakter ( som for ordens skyld kun er forbeholdt kongehus og regjering ). Jeg tok i fjor kurs hos Ronin Consulting og ble etter det godkjent ledsager med operatørbevis for privat livvakttjeneste. Per i dag er jeg "none operative" da jeg ikke har gjennomført resertifiseringskurs, og kan således ikke jobbe som livvakt dersom jeg hadde vært ansatt i et vaktselskap som tilbyr slike tjenester før jeg blir "up to date" igjen. Men for å komme tilbake til det du spør om her. Livvaktjobber her i kongeriket Norge er det etter hva jeg skjønner en del av. "Blackwater" type oppdrag som du skriver er nok ikke hva de fleste som tar denne utdannelsen her hjemme i Norge higer etter vil jeg tro. Det finnes flere typer klienter for den private livvakt, deriblant næringstopper, bedrifter, velstående privatpersoner som enten for syns skyld eller ved reelt behov trenger dette, kjendiser, politikere som ikke går inn under hva PST dekker med sine livvakttjenester, diplomater, aktivister, nøkkelpersonell i forsvaret, vitner, voldsutsatte kvinner, de som blir utsatt for stalking med flere. Så med andre ord, ja det er nok av jobber her hjemme om du er sertifisert livvakt og jobber for et vaktselskap som har godkjennelse for å levere denne typen tjenester. Mvh "none operative" livvakt. Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hei frankhaugen. Det er nok fler og fler her i hjemlandet som benytter seg av private vaktselskap som har godkjenning av politidirektoratet til å drive med ledsager / livvakttjenester. Livvakter på det private markedet er å anse som langt mer enn kun livvakter ( ala PST ). Ledsagere vil jeg si er mer å regne som meget avanserte butlere. Dette da private livvakters arbeidsoppgaver vil strekke seg langt lengre enn PST sine livvakter ( som for ordens skyld kun er forbeholdt kongehus og regjering ). Jeg tok i fjor kurs hos Ronin Consulting og ble etter det godkjent ledsager med operatørbevis for privat livvakttjeneste. Per i dag er jeg "none operative" da jeg ikke har gjennomført resertifiseringskurs, og kan således ikke jobbe som livvakt dersom jeg hadde vært ansatt i et vaktselskap som tilbyr slike tjenester før jeg blir "up to date" igjen. Men for å komme tilbake til det du spør om her. Livvaktjobber her i kongeriket Norge er det etter hva jeg skjønner en del av. "Blackwater" type oppdrag som du skriver er nok ikke hva de fleste som tar denne utdannelsen her hjemme i Norge higer etter vil jeg tro. Det finnes flere typer klienter for den private livvakt, deriblant næringstopper, bedrifter, velstående privatpersoner som enten for syns skyld eller ved reelt behov trenger dette, kjendiser, politikere som ikke går inn under hva PST dekker med sine livvakttjenester, diplomater, aktivister, nøkkelpersonell i forsvaret, vitner, voldsutsatte kvinner, de som blir utsatt for stalking med flere. Så med andre ord, ja det er nok av jobber her hjemme om du er sertifisert livvakt og jobber for et vaktselskap som har godkjennelse for å levere denne typen tjenester. Mvh "none operative" livvakt. Greit å se noen som iværtfall vet litt! Når det gjelder Blackwater, er nokk de nærmerer Leiesoldater enn rene Livvakter Endret 26. november 2008 av CKmobster Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Greit å se noen som iværtfall vet litt!Når det gjelder Blackwater, er nokk de nærmerer Leiesoldater enn rene Livvakter Sant nok, men mange av leiesoldatene man ser private sikkerhetsselskaper bruker i utsatte områder er for det meste personell med kursing i livvakttjeneste. Da gjerne fra livvaktskoler i blant annet Danmark og England. Heldigvis har antallet "rambotyper" som tar livvaktkurs gått ned og gjort at bransjen er sikret dyktig personell med mer mellom øra enn store bicepser, trillebårsrtifikat og kløe i avtrekksfingeren. De fleste livvaktjobber, her i Norge, trenger personell med hjerne fremfor muskler Dyktig forarbeid og kløkt er det som skal til for å forhindre et evt anslag mot klienten. Kommer man til det punktet at klienten blir utsatt for et anslag så har man i grunn feilet kraftig et eller annet sted. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 er det mye livvaktjobber tilgjengelig i Norge? Jeg vil med tiden bli sertifisert som livvakt/ledsager i Norge, men er det bare "blackwater"-type oppdrag i utlandet for oss eller er det executive protection jobber her til lands? any input is appreciated:) Det er flere vaktselskap som tilbyr ledsagertjeneste i Norge og utland. F. eks. Securitas har en spesialavdeling med bla. ledsagere og diverse teknisk personell som læres opp i bugging og de-bugging. Securitas stilte blant annet opp med ledsagere under besøket til Al Gore i fjor, og flere store bedrifter bruker ledsagere for næringslivstopper ved reiser til utlandet. I Norge er det kun politiet som kan kalle seg livvakter, private aktører bruker betegnelsen ledsager. Forskjellen mellom disse er at politiet kan bevæpne seg og har utvidede maktrettigheter, noe private ikke har. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Greit å se noen som iværtfall vet litt!Når det gjelder Blackwater, er nokk de nærmerer Leiesoldater enn rene Livvakter Vil ikke kalle Blackwater for leiesoldater akkurat ... Ordet "leiesoldat" har blitt ganske utvannet, og plutselig er alt fra legionærere til Blackwater og livvakter "leiesoldater" - noe de etter min mening ikke er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå