Frode99 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei. Jeg holder på å kjøpe "ny" bil (dvs brukt ) og har et spørsmål. Kan jeg omregistrere bilen før jeg har fått forsikringen på plass? Og forresten, noen anbefalinger for selskap? =) Er 18 år, bilen er en Opel Vectra 1.7 TD. Beste til nå har vært Postbanken forsikring. Har sjekket Sparebanken, IF og Gjensidige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Nei, du får ikke registrert bilen før forsikringsselskapet ditt har bekreftet at forsikring er tegnet. Selskap må du ta en telefonrunde og sjekke selv. Bilen din er nok blant de rimeligere å forsikre, men regn med store forskjeller. På min Astra er det over 100% forskjell på billigste og dyreste (av de jeg har sjekket). Sjekk også Trygg-Hansa, TrygVesta (har vært rimelig på mine Opel og VAG-biler), Storebrand (de er nye på skade, og trenger sikkert nye kunder), samt KLP Skade (som er det nyeste skadeselskapet i Norge). Du kan også melde deg inn i SmartClub (100 kr pr år) og få 10% på White Label (eller hva det nå heter), men sjekk vilkårene godt før du ev. velger dette (kan være stor forskjell i vilkårene mellom norske selskaper, og utenlandske selskaper med norsk agentur, som WL). Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 OK. Som jeg antok altså. Damn Ja, jeg får ringe rundt å høre nå. Blir en hektisk uke. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Du kan selvfølgelig omregistrere en bil som ikke er forsikret. Det er bare å sende inn salgsmelding, så vil omregistrering finne sted. En annen sak er at bilen vil bli begjært avskiltet hvis du ikke tegner ny forsikring. Hvis bilen ikke har skilt pr i dag, så vil du heller ikke få dem utlevert uten gyldig forsikring. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Ok. Med andre ord må jeg ha signert forsikring for å få skiltene utlevert Endret 16. november 2008 av Frode789 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Med andre ord må jeg ha signert forsikring for å få skiltene utlevert Ikke akkurat signert. Bekreftelsen overføres elektronisk fra forsikringsselskapet til biltilsynet. Forøvrig kan du lese litt her: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Endret 16. november 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå