Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøper ny bil - forsikring og registrering

Frode99

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å kjøpe "ny" bil (dvs brukt :)) og har et spørsmål. Kan jeg omregistrere bilen før jeg har fått forsikringen på plass?

Og forresten, noen anbefalinger for selskap? =) Er 18 år, bilen er en Opel Vectra 1.7 TD. Beste til nå har vært Postbanken forsikring. Har sjekket Sparebanken, IF og Gjensidige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nei, du får ikke registrert bilen før forsikringsselskapet ditt har bekreftet at forsikring er tegnet.

Selskap må du ta en telefonrunde og sjekke selv. Bilen din er nok blant de rimeligere å forsikre, men regn med store forskjeller. På min Astra er det over 100% forskjell på billigste og dyreste (av de jeg har sjekket).

Sjekk også Trygg-Hansa, TrygVesta (har vært rimelig på mine Opel og VAG-biler), Storebrand (de er nye på skade, og trenger sikkert nye kunder), samt KLP Skade (som er det nyeste skadeselskapet i Norge). Du kan også melde deg inn i SmartClub (100 kr pr år) og få 10% på White Label (eller hva det nå heter), men sjekk vilkårene godt før du ev. velger dette (kan være stor forskjell i vilkårene mellom norske selskaper, og utenlandske selskaper med norsk agentur, som WL).

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig omregistrere en bil som ikke er forsikret. Det er bare å sende inn salgsmelding, så vil omregistrering finne sted.

En annen sak er at bilen vil bli begjært avskiltet hvis du ikke tegner ny forsikring. Hvis bilen ikke har skilt pr i dag, så vil du heller ikke få dem utlevert uten gyldig forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...