StyleZ_ Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 StyleZ_ He! Har nettopp anskaffet meg iPhone 3G 16GB, og sliter litt. Kjøpte tlf. med NetCom, "SuperTalk" og litt etter byttet jeg tilbake til det gamle abbonomentet og til det gamle nummeret mitt. Men når jeg tar inn det gamle SIM-kortet skjer det ingenting. Jeg taster PIN-koden, og that's it! Jeg prøvde det samme med det SIM-kortet jeg fikk med, taster PIN-koden til det kortet og det skjer ingenting. Jeg la da merke til at på "Instillinger" var det en knapp som het "Operatør", og det var det ikke da jeg tok i det gamle SIM-kortet. - Enkelt og greit, hvordan får jeg operatøren til å funke? Og hvilket SIM-kort skal jeg bruke osv. osv. Tusen hjertelig takk for hjelp, hadde vært flott om jeg kunne fått brukt dingzen.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Operatør lar deg velge mellom de operatørene som har dekning rundt deg, så sant sim-kortet ditt fungerer med den operatøren. Regner med du har sagt opp Netcom-abonnementet hvis du bytter til en annen leverandør og har gjenopprettet iPhonen i iTunes etterpå slik at operatørlåsen er fjernet? Hvis ja, fungerer sim-kortet fint i andre telefoner? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Sikker på at ikke "Operatør" er noe operatøren har lagt til som ligger lagret på SIM-kortet? Endret 14. november 2008 av knutaj Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Sikker på at ikke "Operatør" er noe operatøren har lagt til som ligger lagret på SIM-kortet? På min opplåste iPhone 3G og på mine to førstegenerasjons iPhoner (16 gb og 8 gb) så fungerer "Operatør" slik at den søker opp de operatørene som har dekning der jeg oppholder meg. Vedlaget har du et skjermskudd av det som skjer når du trykker på "Operatør", som ligger under "Instillinger": Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er i allefall slik at på iPhones som er låst, forsvinner operatørvalget når du setter i et simkort fra en annen operatør. Du må først ringe netcom for å betale deg ut. når det er gjort må du gjenoprette i iTunes. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Det dagmann sier over er riktig. Det du deretter gjør er å laste ned det du har kjøpt fra Appstore på nytt. Det som er fint er at Apple ikke belaster kontoen din for enda en betaling. Om du ønsker annen assistanse kan disse trådene være til hjelp: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&start=1600 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&start=3200 Endret 17. november 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå