RMNK Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Etter at jeg har kjørt en virusscan nå i dag så får jeg ikke tilgang til den ene harddisken min. Når jeg skal åpne den får jeg: "Disketten i D: er ikke formatert" Er en Maxtor disk ca 1 år gammel, IDE. Har XP. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Takker Har lagt de som vedlegg... MBRlist.txt BPB0list.txt BPB1list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er ofte mulig å se feilen med MBRlister, men ikke denne gang. Da kan det være selve MFT som er korrupt. Du kan kjøre et file recovery program, som f.eks GetDataBack. Da ser du om det er mulig å hente ut filene. Etterpå får du prøve å formatere disken. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Kanskje det hjelper med TestDisk her også? Jeg hadde jo lignende problem hårek. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Muligens. Har aldri prøvd å reparere MFT før, men det er kanskje mulig. http://www.cgsecurity.org/wiki/Advanced_NT..._and_MFT_Repair Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Fikk ikke reddet noe data men fikk formatert den. Så nå fungerer den... Men hva kan årsaken til "kræsjen" være? Vil helst ikke at det skal skje igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå