JesharushanN Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Hei, skal flytte etter nyåret og får da et stort kjellerrom som jeg har tenkt på å lage nytt hjemmekino. Har ikke peiling på hva som er bra og dårlig og jeg trenger alt fra projektor, lerret og lyd. Har et budsjett på 40000 og vil ha det beste som mulig med budsjettet. Noen som kan hjelpe meg??? Skal bruke det til film og spilling. Takker for svaar Edit: glemte en ting Endret 14. november 2008 av NegerUngenSharu Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Tror jeg ville delt opp budsjettet slik Prosjektor/Lerret - 10 000,- Forsterker - 10 000,- Høyttalere - 20 000,- AVshop har pakketilbud på prosjektor og lerret til 10 000,- Her får du prosjektor, lerret og hdmi kabel. Prosjektoren har fått mye skryt i sin klasse, og lerretet strekker seg til 77" om jeg ikke leste feil. Se pakketilbudet her. Du finner andre tilbud der og, bare kikk rundt. Når det gjelder forsterker så kom jeg over 2 valg her nå mens jeg kikket kjapt rundt. Harman/Kardon AVR355 og Pioneer LX51. Begge priset til 10 000,- (LX51 var best i test hos lyd&bilde) Når det gjelder høyttalere så er det jo et hav av muligheter. Jeg setter bare sammen en pakke på 5.1 her nå, så har du iallefall en mulighet Front og bakhøyttalere: System Audio SA1530, 13 000,- for 2 par. Center: System Audio SA520AV, 2 800,- Subwoofer: Velodyne CHT-10R 4 600,- Tror jeg kanskje kom akkurat over budsjett, men det er et forslag Tror iallefall du ville blitt fornøyd med dette. Lenke til kommentar
Onkel_D-cup Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Med et budsjett på respektable 40 000 vil jeg anbefale at du kjøper en full-HD projektor. Det er smartere enn å legge så mye penger i høytalere. Epson TW980/TW1000 og BenQ W5000 anbefales på det varmeste i så måte. Epson: God plasseringsvennlighet, super pæregaranti og bra bilde. BenQ: Mektig, dynamisk bilde, motorisert zoom og linseskift, flott finish. Lerret: Dreamscreen har kvalitetslerret i mange prisklasser. Velg grått lerret for mer spark i kontrast. Velg hvitt for mer sprut i farger. Kjøp høytalere etter smak, plass og behov. Sats på en god receiver fremfor dyre høytalere. Foruten de som brukeren over her foreslår, kan du ta en titt på Denon AVR-3808 her. Lillebror AVR-2808 er også en potent kandidat. Om vi holder oss til Hi-fi klubben vil jeg foreslå Dali Concept 6 som fronter. Concept 2 bak. Senter kan da være rimelige men gode Concept CT. Og en matchende subwoofer. Perfekt til film og spilling. Med et ikke altfor dyrt lerret, pluss kabler, og kanskje med litt rabatt hos klubben (som ikke er utenkelig) skal du holde deg innenfor din økonomiske ramme. Endret 15. november 2008 av Onkel_D-cup Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Enig med Onkel at du bør legge nok penger i projektor for at den blir best mogeleg. Du kan fint klare deg med høgtalere til 10 000. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Med et budsjett på respektable 40 000 vil jeg anbefale at du kjøper en full-HD projektor. Det er smartere enn å legge så mye penger i høytalere. Epson TW980/TW1000 og BenQ W5000 anbefales på det varmeste i så måte. Epson: God plasseringsvennlighet, super pæregaranti og bra bilde. BenQ: Mektig, dynamisk bilde, motorisert zoom og linseskift, flott finish.Lerret: Dreamscreen har kvalitetslerret i mange prisklasser. Velg grått lerret for mer spark i kontrast. Velg hvitt for mer sprut i farger. Kjøp høytalere etter smak, plass og behov. Sats på en god receiver fremfor dyre høytalere. Foruten de som brukeren over her foreslår, kan du ta en titt på Denon AVR-3808 her. Lillebror AVR-2808 er også en potent kandidat. Om vi holder oss til Hi-fi klubben vil jeg foreslå Dali Concept 6 som fronter. Concept 2 bak. Senter kan da være rimelige men gode Concept CT. Og en matchende subwoofer. Perfekt til film og spilling. Med et ikke altfor dyrt lerret, pluss kabler, og kanskje med litt rabatt hos klubben (som ikke er utenkelig) skal du holde deg innenfor din økonomiske ramme. Har hørt at det skal mye til for å få rabatter hos Hifiklubben Men ellers er jeg enig i at det er bedre med 1080p prosjektor. Tenkte ikke mye over det inatt Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Takker for svar! Følger Onkel_D-cup sitt råd Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvilken forsterker går du for? Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 DENON AVR-3808A Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Må jeg kjøpe noen spesielle kabler??(tenker på høytallerne) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Her er det egentlig bare smak og behag som gjelder. At noen kabler er "bedre" enn andre, er en diskusjon som aldri kommer til å ta slutt (heldigvis for noen?). Jeg vet at Supra leverer noen rimelige kabler som er skjermet og som ganske sikkert ikke er dårligere en noe annet og dyrere. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg har valige supra kabler til 28 kr meteren. Funker helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå