31137 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei. Har søkt litt rundt, men finner ikke noe svar. Jeg trenger en router i leiligheten. Har 4Mbit inn, og det stort sett bare 2 PC'er som bruker nettet(1- mac og 1- windows). Jeg kan ikke se at jeg har noe behov for ekstrafunksjoner. Enkelhet er viktigst. Er det store forskjeller i kvalitet på de billigste routerne? Var innom netonnet ifm bestilling av noe annet pc-utstyr, og kom over en NETGEAR KWGR614 til 249,- Er dette bare dritt, eller vil noe slikt fungere? Hva vil dere evt anbefale til en billig penge? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Den duger fint til surfing men ikke så bra for bittorent. Lenke til kommentar
31137 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Okei, men hva er grunnen til at den ikke vil fungere skikkelig på torrent? Er det noen grunn til å ikke kjøpe en billig router? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Håndtering av mange samtlige forbindelser er det som mest skiller routere fra hverandre. Det har bl.a. med CPU og RAM i routeren å gjøre. Når det gjelder spørsmålet om grunn til å ikke kjøpe for billig så er det som sagt bittorrent som er det primære ankepunktet. Det er mulig å stille ned antall forbindelser i bittorrentprogrammene så i de fleste tilfeller kan man unngå problemet ved å ofre litt hastighet. http://www.smallnetbuilder.com/component/o...d,189/chart,124 Lenke til kommentar
31137 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Okei. Bruker jo torrent litt, så det bør jeg kanskje ta hensyn til. Uten å mase for mye: Med mitt behov, kan dere anbefale en rimelig router? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg har denne: https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Støtter inntil ca 100Mbit trådløst og er god til torrents mm. Trådløs USB-dongle følger med i pakken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå