stakkarn Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei! Jeg har et Asus Xonar D1 lydkort som er koblet til min Denon AVR-1907 via optisk-kabel. Når jeg hører på musikk med 2.1 fungerer det utmerket, men når jeg skal se på film så fungerer ikke surroundlyden skikkelig. Lyden som skulle kommet i høyre -og venstresurround kommer i henholdsvis høyre -og venstrefront. Hvis DVD-spiller eller PlayStation er avspillingskilde fungerer det veldig bra. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Ingen som har noen anelse? Lenke til kommentar
tevil Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har du konfigurert lydkortet til å sende via spdif Har du konfigurert lydavspiller til å sende via spdif Har du konfigurert AC3-filter til å sende spdif "passthrough" Hvilke lydfiler med surround er det som ikke vil spille? dvd-image, Mkv+dts? Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Det er DVD-image. Jeg har skridd på spdif i programvaren som hører til lydkortet og i VLC som jeg bruker til å se film med. Det med AC3 greine skjønner jeg ikke helt hva du mener. Ikke vært borti før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå