Raptus_ Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei, jeg har de siste dagene prøvd å legge inn de nye driverene til ati på ubuntu 8.10. Det som er problemet, er at etter at jeg har kjørt den .run filen som jeg lastet ned fra ATI og gjort det ferdig så får jeg bare opp av ati CCC at driveren ikke er installert. Er det noen som har fått dette før og vet hvordan jeg fikser dette? har lyst til å prøve den nyeste driveren fra ati da driverne fra envy ikke helt funker med docking og ekstern skjerm. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Gi oss output av hva som skjer når du kjører .run filen og av fila /etc/X11/xorg.conf så er det mulig at noen kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Du trenger build-essentials(eller hva pakken heter) + devel-pakker fra X.org. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 sudo aptitude install build-essential Tror den drar med seg kernel-headers og som du trenger. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Henger meg på tråden. Jeg får ikke til driverne, har fått de installert, men X vil ikke starte etterpå. Har kjørt både "aticonfig --initial -input=/etc/X11/xorg.conf" og "aticonfig --initial -f", men X kræsjer fortsatt ikke. Under boot så kommer det også "fglrx [fail]". Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Støtter driveren xserver versjon 1.5? ref. http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=Njg0OQ AMD also has yet to mention any X Server 1.5 support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå