Lemon Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 1. generasjons iPod, 30 GB Different names for the same things - Death Cab for Cutie The small print - Muse Learning to fly - Pink Floyd If I ever leave this world alive - Flogging Molly Hoppípolla - Sigur Rós Ganske representativt for musikksmaken min, vil jeg si. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 1. generasjons iPod, 30 GB Different names for the same things - Death Cab for Cutie The small print - Muse Learning to fly - Pink Floyd If I ever leave this world alive - Flogging Molly Hoppípolla - Sigur Rós Ganske representativt for musikksmaken min, vil jeg si. Tøft! Samme sang! Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Min iPod nano 8 GB. Cult of Luna - Deliverance Agoraphobic Nosebleed - Inappropriate Response God Is an Astronaut - Point Pleasant Derek Sherinian - What a Shame Air - Mike Mills Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 1. generasjons iPod, 30 GB Different names for the same things - Death Cab for Cutie The small print - Muse Learning to fly - Pink Floyd If I ever leave this world alive - Flogging Molly Hoppípolla - Sigur Rós Ganske representativt for musikksmaken min, vil jeg si. Tøft! Samme sang! Jeg elsker den. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ballad of a Thin Man - Bob Dylan fra Bootleg Series, volume 4, elsker siste sekvens med "Judas!" hvorpå Dylan svarer "I don't believe you. You're a liar!" Kent - Beskyddaren fra Hagnesta Hill Coldplay - Yellow fra Parachutes Joy Division - Love Will Tear Us Apart (lastet ned) Beirut - Cherbourg fra The Flying Club Cup Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ballad of a Thin Man - Bob Dylan fra Bootleg Series, volume 4, elsker siste sekvens med "Judas!" hvorpå Dylan svarer "I don't believe you. You're a liar!" Kent - Beskyddaren fra Hagnesta Hill Coldplay - Yellow fra Parachutes Joy Division - Love Will Tear Us Apart (lastet ned) Beirut - Cherbourg fra The Flying Club Cup Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Så skal det nevnes at det også er utrolig lav sjanse for alle andre kombinasjoner også. La oss se litt nærmere på det. Med 620 låter på iPoden er det 1/620 sjanse for å få en gitt låt. Om man antar at samme låt ikke kan komme to ganger på rad, blir sjansen for en gitt låt etterpå 1/619, og sjansen for den tredje gitte låta blir 1/618. Totalt 1/620 * 1/619 * 1/618 = 1/237176040 = ca 4,2 * 10^-9 = ca 0,0000000042 Det er da sjansen for å få akkurat de tre låtene etter hverandre. Tre låter av samme album og artist er litt verre, men sett at et album gjennomsnittlig inneholder 10 låter, og du har 620 låter, altså ~60 album. Hva blir matematikken her da? Den første låta du velger må være fra et album (antar at alle låtene ligger på et album), dermed er sannsynligheten for første låt 1. For andre låt har du nå 619 låter å velge blant, hvorav ni låter er fra samme album som første låt. Sjansen er 9/619. For tredje låt er sjansen 8/619. Totalt 1 * 9/619 * 8/618 = 1/382542 = ca 2,6 * 10^-6 = ca 0,0000026 Det jeg sa om at sjansen for tre låter fra samme artist og samme album var like stor som enhver annen kombinasjon var dermed feil. Problemet var forutsetningen din. Om man ser det slik jeg gjorde først, at resultatet "tre låter fra samme album og artist" er tre gitte låter i en gitt rekkefølge, så blir det egentlig noe annet. Det er ikke samme sannsynlighet for det som at du får tre (tilfeldige) låter (i tilfeldig rekkefølge) fra samme (tilfeldige) album. Uansett, det var litt off topic, beklager Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Cowon I7 16 gb 2234 låter Gåte - Stengd dør Converge - Eagles become vultures Monster magnet - God says no Cato Salsa Experience - Move on The Cramps - Love me Lenke til kommentar
Coa Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 M.I.A - 10 Dollar Korn - Did my time Nas - Get yourself a gun System of a Down - Boom! Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger Lenke til kommentar
v-gard Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 1. Anaal Nathrakh - Waiting for the Barbarians 2. Deathspell Omega - Sola Fide I 3. Immortal - Blashyrkh 4. Nile - Sarcophagus 5. Emperor - Enscorcelled by Khaos Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Så skal det nevnes at det også er utrolig lav sjanse for alle andre kombinasjoner også. La oss se litt nærmere på det. Med 620 låter på iPoden er det 1/620 sjanse for å få en gitt låt. Om man antar at samme låt ikke kan komme to ganger på rad, blir sjansen for en gitt låt etterpå 1/619, og sjansen for den tredje gitte låta blir 1/618. Totalt 1/620 * 1/619 * 1/618 = 1/237176040 = ca 4,2 * 10^-9 = ca 0,0000000042 Det er da sjansen for å få akkurat de tre låtene etter hverandre. Tre låter av samme album og artist er litt verre, men sett at et album gjennomsnittlig inneholder 10 låter, og du har 620 låter, altså ~60 album. Hva blir matematikken her da? Den første låta du velger må være fra et album (antar at alle låtene ligger på et album), dermed er sannsynligheten for første låt 1. For andre låt har du nå 619 låter å velge blant, hvorav ni låter er fra samme album som første låt. Sjansen er 9/619. For tredje låt er sjansen 8/619. Totalt 1 * 9/619 * 8/618 = 1/382542 = ca 2,6 * 10^-6 = ca 0,0000026 Det jeg sa om at sjansen for tre låter fra samme artist og samme album var like stor som enhver annen kombinasjon var dermed feil. Problemet var forutsetningen din. Om man ser det slik jeg gjorde først, at resultatet "tre låter fra samme album og artist" er tre gitte låter i en gitt rekkefølge, så blir det egentlig noe annet. Det er ikke samme sannsynlighet for det som at du får tre (tilfeldige) låter (i tilfeldig rekkefølge) fra samme (tilfeldige) album. Uansett, det var litt off topic, beklager Jeeeg vil vææære med på OT: Nice utregning. Men vil bare nevne hvor liten sannsynlighet det er for å få en kombinasjon, uansett hvilken kombinasjon. Er vel bare å regne ut antall kombinasjoner. Så da regner jeg med du lett forstår denne siden du var into sannsynlighetsregning allerede: 620nCr5 (på kalkulatoren) Det gir: 751199765624 kombinasjoner. Da blir sjansen for et tilfeldig utvalg av sanger: 1/751199765624. Så uansett hvilket utvalg du har fått, så var dette sjansen for akkurat det utvalget. Selvfølgelig større sannsynlighet for samme album, samme artist eller lignende, men sannsynligheten for at han fikk akkurat det han fikk er min sannsynlighet. Skal man begi seg ut på skikkelig regning av det der, så trenger man tid. Din ble nok med ganske stort avvik kan jeg tenke meg ettersom det er vanskelig å annta gjennomsnittslengde på albumene. Sitter midt i kjemiøving nå, så var litt giret på å få ut litt matte på PC-en, og ikke bare i boken. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Frank Zappa - Bobby Brown GnR - You Could be Mine The Who - Eminence Front Blondie - Heart of Glass Huey Lewis & The News - Hip To Be Square Eddie Money - Two Tickets To Paradise På en Creative et eller annet =p Endret 19. november 2008 av Zonked223 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 vil bare nevne hvor liten sannsynlighet det er for å få en kombinasjon, uansett hvilken kombinasjon. Er vel bare å regne ut antall kombinasjoner. Så da regner jeg med du lett forstår denne siden du var into sannsynlighetsregning allerede: 620nCr5 (på kalkulatoren) Det gir: 751199765624 kombinasjoner. Da blir sjansen for et tilfeldig utvalg av sanger: 1/751199765624. Så uansett hvilket utvalg du har fått, så var dette sjansen for akkurat det utvalget. Selvfølgelig større sannsynlighet for samme album, samme artist eller lignende, men sannsynligheten for at han fikk akkurat det han fikk er min sannsynlighet. Skal man begi seg ut på skikkelig regning av det der, så trenger man tid. Din ble nok med ganske stort avvik kan jeg tenke meg ettersom det er vanskelig å annta gjennomsnittslengde på albumene. Sitter midt i kjemiøving nå, så var litt giret på å få ut litt matte på PC-en, og ikke bare i boken. Jo, antall kombinasjoner er en ting, men da ser du fortsatt på noe som er mer spesifikt enn nødvendig. Om du får låtene A B C D E, og C D E er fra samme artist og samme album, så teller alle kombinasjoner av disse tre. F.eks. rekkefølgen E C D er like gyldig som D E C, selv om de to er ulike kombinasjoner. Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 F.eks. rekkefølgen E C D er like gyldig som D E C, selv om de to er ulike kombinasjoner. Forstod ikke om du mente at jeg ikke gjorde det her. Men tok hensyn til dette. Skal man ta ordnet utvalg, så blir det enda mer ekstreme siffer. Min utregning gjaldt for uordnet utvalg. Altså ikke tatt hensyn til rekkefølge Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ipod Video 30gb - litt over 3000 sanger. Man Made God - In Flames Sanctuary - Iron Maiden Highway To Hell - AC/DC Run To The Hills - Iron Maiden Smoot Criminal - Michael Jackson Fikk en artig en der på slutten ja :!: Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Boston - Augustana (lastet ned) Sooner Than Soon - Architecture in Helsinki (feat. Qua) (lastet ned) Bitter Tears - The Magnetic Fields fra 69 Love Songs, Volume 3 The Little Drummer Boy - Sufjan Stevens fra Joy! Songs for Christmas, volume IV A Sentence of Sorts in Kongsvinger - of Montreal fra Hissing Fauna, Are You The Destroyer? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 John Williams - Theme from Schindlers list Bach cellosuiter - Courante Sweeney Todd - Epiphany Hans Zimmer - Rocket Away (fra the rock) The four tops - 7- Rooms of gloom 3 filmmusikksanger Ipod 7792 sanger. Lenke til kommentar
Thorvis Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 1. Lost cause - Beck 2. Holdin' on together - Phoenix 3. Red lights indicates doors are secured - Arctic monkeys 4. Diving waters - Death in Vegas 5. Everything in it's right place - Radiohead Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) iPod Nano 2.gen, (309 sanger): ----------------------- Steve Miller Band -- The Joker Nils Lofgren -- I'll Arise James Blunt -- Out Of My Mind Porcupine Tree -- Small Fish Sissel -- Mitt hjerte alltid vanker Relativt representativt for musikksmaken min. Endret 22. november 2008 av Zlatzman Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Dead man's creek - In the Woods... High Step - Sage Francis Fifty-Fifty - Frank Zappa & The Mothers Teargas - Katatonia Home Nucleonics - Strapping Young Lad iPod Nano - 412 låter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå