Gå til innhold

Hvilket Gigabyte P45 hovedkort ?

karl hungus

Anbefalte innlegg

Kjaere forum !

Så var det tid for ny pc igjen, er redd GTA blir for mye for min XP3200+ :new_woot:

Det blir Core 2 Duo 8500 og ATI 4850 fra Gigabyte siden de er de eneste som lager disse kortene uten vifte. Da trenger jeg bare et passende hovedkort, og det er her jeg synes valget er litt mindre innlysende.

Jeg har valgt P45 og aksepterer dermed å sette en strek over Crossfire, her er det value for money som gjelder. Gigabyte synes å vaere et greit valg siden GPU kommer fra samme fabrikk, men hvilken Gigabyte P45 skal jeg gå for ? De har jo femti modeller !

Mine krav er: DDR2 (1066Mhz mini), fanless, Realtek ALC889 lydchip (nesten alle Gigabyte-kortene har den), P45 som sagt. Til lavest mulig pris !

Har sett litt på UD-serien som påstås å lage mindre varme, det er da meget positivt i et oppsett som mitt der jeg går for minst mulig lyd !

Synspunkter fra HW-eksperter utbes herved !

Takker og bukker,

k :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste tester jeg har sett, er forskjellen minimal.

Han tenker ikke på idag, men år 2009 og de grafikkortene som kommer da.

Personlig tror jeg at det blir hosting og harking på P45 og Crossfire rundt denne tiden neste år og at X38/X48 vil skinne som den beste Crossfire løsningen på Socket 775.

Lenke til kommentar

for å gjoere det helt klart: planen min er å kjoepe en maskin som holder et par år. I 2010 kunne jeg eventuelt lagt på et nytt grafikkort, men de kortene som antagelig selges da vil nok fylle opp båndbredden til P45 ganske kjapt, så Crossfire vil for disse kortene ikke by på store fordeler. X48 kan nok muligens overleve til 2010, men den ekstra tusenlappen jeg må ut med i dag for å få et X48 er nok bedre brukt på nytt HK+GPU i 2010 ;)

Tanken er dermed å fokusere på moden teknologi som selges med rabatt i dag for å få en flott maskin til en forholdsvis fornuftig pris. Med andre ord, Core 2 Duo 8400/8500,Gigabyte P45, ATI4850.

Spm er bare hvilket Gigabyte P45 jeg skal gå for, men siden ingen har sterke meninger på den fronten spiller det sannsynligvis ikke så stor rolle og jeg kan enkelt og greit gå for det billigste, fx DS3 eller UD3.

Takker og bukker for alle innspill !

k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...