foudre Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei, Min elskede PS3 har oppført seg helt pent siden den ble innkjøpt for et par-tre måneder siden, men ett problem har vært der hele tidene: den mister hele tiden den trådløse nettverkstilkoblingen. Nærmere bestemt kommer det opp en beskjed som sier noe sånt som "connection lost. this is a dns issue." I tillegg skaper den problemer for de andre maskinene i huset som er koblet til det trådløse nettverket - de mister sin forbindelse, evt. holder forbindelsen, men får likevel ikke gjort noe mot Internett. Er det noen som vet hva dette kan komme av? Om jeg husker riktig (er ikke hjemme akkurat nå) har jeg en Linksys WRT54G router. -foudre Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Er du sikker på at det er PS3´en som er problemet, og ikke routeren eller internettforbindelsen? Det at du får den DNS meldingen tyder på at PS3´en har kontakt med routeren, men at den ikke klarer å kommunisere vha DNS. Hvis PS3´en mister kontakt med routeren sier den "You have been disconnected from the access point". At PS3´en skulle forårsake at PC´ene mister kontakt med det trådløse nettet høres litt rart ut. Faller datamaskinen helt ut av det trådløse nettet, eller er det tilgangen til internett som forsvinner? Har du forsøkt å pinge routeren når datamaskinene faller ut? Jeg mistenker at dette er et problem med routeren eller internettforbindelsen. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og jeg har akkurat samme router som deg også. Følg instruksene på denne linken så tenker jeg alt skal funke fint http://www.pregamelobby.com/forum/sony-rev...t-your-ps3.html Endret 15. november 2008 av lilleru Lenke til kommentar
foudre Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og jeg har akkurat samme router som deg også. Følg instruksene på denne linken så tenker jeg alt skal funke fint http://www.pregamelobby.com/forum/sony-rev...t-your-ps3.html Fikk endelig gått gjennom prosedyren i dag, steg for steg. Det meste hadde jeg gjort fra før, bortsett fra port forwarding. Dessverre hjalp det ikke PS3-en kommer rett og slett ikke så langt at den får fortalt hva slags NAT den har. Den feiler på punkt 2 i connection test. Er du sikker på at det er PS3´en som er problemet, og ikke routeren eller internettforbindelsen? Det at du får den DNS meldingen tyder på at PS3´en har kontakt med routeren, men at den ikke klarer å kommunisere vha DNS. Hvis PS3´en mister kontakt med routeren sier den "You have been disconnected from the access point". At PS3´en skulle forårsake at PC´ene mister kontakt med det trådløse nettet høres litt rart ut. Faller datamaskinen helt ut av det trådløse nettet, eller er det tilgangen til internett som forsvinner? Har du forsøkt å pinge routeren når datamaskinene faller ut? Jeg mistenker at dette er et problem med routeren eller internettforbindelsen. Forsåvidt enig i at det høres litt rart ut, og nøyaktig hva som forårasker hva vet jeg jo ikke, men faktum er at innen et par minutter etter at jeg starter opp PS3-en mister alle andre PC-er i boligen sin tilkobling til Internett. De er fortsatt tilkoblet det trådløse nettet, men man får ikke lastet noen sider e.l. I dag var tre PC-er tilkoblet og fungerte som de skulle inntil PS3-en ble slått på. Jeg måtte faktisk slå av PS3-en slik at jeg kunne laste siden lilleru linket til, så kunne jeg slå den på igjen. Ja, PS3-en er tilkoblet det trådløse nettverket, den har IP-adresse og slikt, men den får altså denne DNS-feilen og får ikke koblet til PSN eller Internett. -foudre ...som vil spille online! Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Nettet mitt funker nesten perfekt etter at jeg fulgte instruksene fra den siden, det eneste problemet er at PS3 faller ut av nettet hver gang jeg prøver å oppdatere et spill. Jeg har sjekket litt rundt, og det ser ut til at det er veldig mye problemer med Linksys WRT54G og PS3. Så jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av ny router, og det synes jeg du også bør gjøre =) Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, kjøp en WRT54GL Det har eg...aldri ett eneste problem Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde også dette problemet, inntill jeg fulgte en guide tilsvarende den lillru linket til, da fungerte det tilnærmet optimalt. Et annet triks kan være å flashe ruteren med DD-WRT, etter at jeg gjorde det har jeg ikke hatt dette problemet i det hele tatt, jeg kan også bruke DHCP istedetfor statisk ip, noe som er en kjempefordel når vi har folk på besøk som trenger tilgang til nett =) Om du vurderer å kjøpe ny ruter anbefaler jeg deg absolutt å prøve å flashe ruteren med DD-WRT først, hele operasjonen er unnagjort på en liten halvtime. /Espen Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Om du vurderer å kjøpe ny ruter anbefaler jeg deg absolutt å prøve å flashe ruteren med DD-WRT først, hele operasjonen er unnagjort på en liten halvtime. /Espen Hvordan gjør man dette da? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) <-----CLiIIiIIICk Meeeee Endret 26. november 2008 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Husk at nye WRT54G ikke kan flashes om, bare de gamle. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Husk at nye WRT54G ikke kan flashes om, bare de gamle. Det kan stemme, jeg vet ikke hvilken versjon som selges i butikken om dagen, men i følge denne kan de fleste frem til versjon 8.2 flashes. Selv hadde jeg ingen problemer med v5. Om din ruter ikke støttes anbefaler jeg også å kjøpe wrt54gl, det ryktes at l her står for linux og at denne modellen ble lansert som en følge av at kunder ønsket større støtte for flashing Det viser brukervennlighet fra Linksys hvertfall... Endret 26. november 2008 av MrEspen Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Er wrt54gl'en eg har.... Fornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå