Goophy Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det finnes jo allerede ARM-porter av Ubuntu. Frisky Firedrake og Grumpy Griffin. Er vel kanskje ikke "offisielle" versjoner. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det har allerede vært ganske stor interesser for Ubuntu på ARM, derfor har det blitt gjort community ports allerde. Men økosystemet rundt det vil nok blomstre opp på en helt annen måte nå når det kommer en offisiell versjon. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Du har ikke tenkt å legge ut en liten review med bilder å kanskje til og med film? BeagleBoard er meget interessant. Hvis det er interesse så kan jeg jo selfølgelig gjøre det. Det er endel kluss involvert for å få det lille kortet til å funke, så da kan jeg jo dokumentere hva jeg har gjort. Tar vel noe tid, men poster det i GNU/Linux forumet, er vel mest relevant der. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Fint med konkurranse i markedet, men det skal mye til før jeg erstatter Atom'en min Jeg velger også x86 over noe annet any day (hobbybruk blir noe annet). Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Fint med konkurranse i markedet, men det skal mye til før jeg erstatter Atom'en min Jeg velger også x86 over noe annet any day (hobbybruk blir noe annet). Det skal mye til? Skal det ikke bare et bedre produkt til? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Klart, og det skal mye til før det dukker opp et bedre produkt. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Som amd bobcat, dette, eller via nano? Edit1:Adobe har jo Flash for ARM. Edit2: Intel har visst en Atom z-serie som bruker us15w chipset som skal være bedre med en tdp < 5w. Men den er ment for embedded markedet, og kjenner vi intel rett så blir det kunstige restriksjoner for å sørge for det. Endret 18. november 2008 av Spetsnaz Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Hmm, etter hva jeg har lest på blant annet ars technica og andre sider så er det først og fremst Intel brikkesettet som bruker strøm i Atom maskiner. Altså at Atom CPU for seg selv bruker villt lite strøm; TDP på rundt 2,5W Nevner det at andre i tråden har sagt at ADM har "bedre" løsninger mtp strømforbruk. Hvis Intel kjepper sammen brikkesett med samme strømbruk som Atom til bruk sammen, kan det bli bra... Mens denne artikkelen som sier at ARM er en mer sikker arkitektur enn x86. EDIT: Spetsnaz, se sammenlikning mellom Atom og VIA Nano på ars Endret 17. november 2008 av olefiver Lenke til kommentar
krigun Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Mens denne artikkelen som sier at ARM er en mer sikker arkitektur enn x86. Vel, ikke mer "sikker" i arkitekturen, men rett og slett at virusmakerne kjenner x86 best. Vet ikke om det er noe særlig sikkerhet i det i lengden, men da bør det isåfall være ganske trygt å kjøre Linux på ARM iallefall Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg burde vel kanskje satt "" rundt sikker i posten min. Men uansett, siden dette går på å utnytte CPU bugs mm. så er ikke nødvendigvis linux så mye sikrere... Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hmmm, kjøre en Ubuntu server installasjon på min NSLU2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå