Gå til innhold

Retrofil: Walkman var fortidens Ipod

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Før i tiden ble Sonys bærbare CD-spillere markedsført som Discman, ikke Walkman. Så journalisten har alt på det rene der. Der journalisten derimot er på utrygg grunn er når han omtaler lydkvaliteten. Greit nok at han som barn ikke hadde tilgang til skikkelig utstyr, men vi som var voksne hadde det. Min Pro Walkman fr åttitallet har en utmerket lyd både på innspilling og avspilling. Med et s/n-nivå på 80db så var den ikke så veldig langt fra CD i teoretisk lydkvalitet, og mange opptak jeg hadde gjort av vinyl låt bedre enn førsteutgaver av de samme opptakene på CD. Det var kanskje mer på grunn av masteringen som ble foretatt på tidlige CD-utgivelser (ofte litt overstyrte), men likevel så vitner det om det godt lydprodukt.

Ok, da. Min Pro Walkman kostet 20 ganger mer enn Sonys rimeligste modeller, men det var likevel en Walkman.

Lenke til kommentar
Å kalle alle MP3-spillere for iPod blir som å kalle alle biler for Opel. (Ikke for å snakke stygt om Opel).

Mens de fleste Opler kan brukes som bil, er det vel heller umulig å få spilt av mp3-filer med en IPod :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • Opprett ny...