Gå til innhold

Ny rapport avslører løgner fra pelsbransjen - På tide med et totalforbud? Venstre og Lars Sponheim vil nedlegge næringen innen 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, man kan jo si at det er dobbeltmoral å boikotte pels fordi rev og mink lever i små bur under dårlige forhold mens man samtidig spiser kylling og egg fra kylling/høns som lever under ganske så like forhold som pelsdyr.

 

Denne dobbeltmoralen gjelder uansett hvilken politisk tilhørighet man har, og det å stemple noen i en diskusjon som "venstreradikale" er enten et dårlig debattriks eller ren stereotypifiserende generalisering bunnet i ignoranse.

Lenke til kommentar

Angående avlivingsprosessen: Barneskolelæreren min hadde pelsfarm. Vi dro på tur dit en gang. var 4.klasse så jeg husker ikke så godt.

Hun sa at de brukte strøm til avlivingen.

 

Viss det blir totalforbud så må jo alle dyra avlives fordi de duger ikke i naturen, de har ikke lært hvordan det er å leve i det ville.

Har noen her tenkt på det?

Lenke til kommentar
Denne dobbeltmoralen gjelder uansett hvilken politisk tilhørighet man har, og det å stemple noen i en diskusjon som "venstreradikale" er enten et dårlig debattriks eller ren stereotypifiserende generalisering bunnet i ignoranse.

Sistnevne er nok tilfellet her. Trist for debatten og trist for dyrene da de burde være i fokus her.

Lenke til kommentar
Viss det blir totalforbud så må jo alle dyra avlives fordi de duger ikke i naturen, de har ikke lært hvordan det er å leve i det ville. Har noen her tenkt på det?

Ja det har noen tenkt på. Hvis dette blir tilfellet må dyrene avlives ved narkose, dette skjer på en human måte med bedøvning (på samme måte som mennesker blir lagt i narkose ved en operasjon). Gir man en overdose av dette, vil dyret sovne og hjertet stoppe. Med tanke på hvordan dyrene nå har det, ville en slik avliving vært det beste også for dyrene.

Lenke til kommentar
kuer kan jo også føle ubehag ved melking, kanskje vi skal forby melk også.
Peta som mange av disse aktivistene i Norge henter inspirasjonen sin fra har kampanjer mot bruk av kumelk, så dette vil sikkert komme til Norge også.

 

Ellers her jeg enda ikke fått noen god forklaring på hvorfor bruk av hud og hår fra dyr er OK, men hud med hår er fyfy.

Lenke til kommentar
Ellers her jeg enda ikke fått noen god forklaring på hvorfor bruk av hud og hår fra dyr er OK, men hud med hår er fyfy.

 

Vel, jeg vil si at kyr og sauer som får beite ute seks til åtte måneder i året har det mye bedre enn pelsdyr som lever hele livet sitt i små nettingbur uten noen form for utfoldelse. Men det er helt klart minimalt med forskjell når det kommer til kylling/høns og pelsdyr.

 

Noen vil nok kanskje argumentere med at vi trenger kjøtt, men vi trenger ikke pels, noe som vel er en sannhet med store modifikasjoner. Vi trenger egentlig ikke kjøtt (hvis vi gjorde, så ville jo ikke så mange vegetarianere levd med god helse som det gjør i dag), og vi trenger i hvertfall ikke den mengden kjøtt som vi har i dag, som gjør at forholdene til husdyrene er som de er.

Lenke til kommentar
Dette blir på grensen til det latterlige. Hva med det bilde materiellet som er lagt frem? Påstår du at dette er manipulert? Hvis du ikke stoler verken på rapporten eller de som har fremlagt den lurer jeg på hva som skal til.

Det som er latterlig er at folk ikke skjønner at hjemmesnekrede rapporter er uten verdi. Ja, de har fått noen bilder av noen dyr som led, men det kunne de funnet overalt i verden hvor det er dyr.

 

Det som skal til har vært repetert til det kjedsommelige i denne tråden, en uanhengig rapport fra en autoritet på området.

Lenke til kommentar
kuer kan jo også føle ubehag ved melking, kanskje vi skal forby melk også.
Peta som mange av disse aktivistene i Norge henter inspirasjonen sin fra har kampanjer mot bruk av kumelk, så dette vil sikkert komme til Norge også.

 

Ellers her jeg enda ikke fått noen god forklaring på hvorfor bruk av hud og hår fra dyr er OK, men hud med hår er fyfy.

 

Skal vi ikke ha kumelk heller?!? wtf dere er helt på jordet, slutt å spis syrelapper, klipp dere og få dere en jobb!

Lenke til kommentar
Skal vi ikke ha kumelk heller?!? wtf dere er helt på jordet, slutt å spis syrelapper, klipp dere og få dere en jobb!

Ingen her som har foreslått noe slik. Hold dere til trådens tema som er pelsnæringen og hva vi kan gjøre for og begrense skadene næringen gir. Eller om vi trenger et eventellt forbud mot dette. Slutt med personkarakteristikkene og respekter trådens tema.

Lenke til kommentar
Det som er latterlig er at folk ikke skjønner at hjemmesnekrede rapporter er uten verdi. Ja, de har fått noen bilder av noen dyr som led, men det kunne de funnet overalt i verden hvor det er dyr.

 

Det som skal til har vært repetert til det kjedsommelige i denne tråden, en uanhengig rapport fra en autoritet på området.

 

Så du lenken jeg la ut, robertaas? Er det kanskje derfor du begynner å snakke om brystmelk i stedet for å diskutere tema? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...