robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Men som brukeren perarnet så glimrende har argumentert inkluderer rapporten brudd på en rekke av forskriftene og lovene som omhandler denne bransjen. Undertegnede har også påpekt i førstepos en rekke feil, manger og straffbare forhold. Bildematerialet er kun et ledd blandt flere.At man klarer å finne et lovbrudd i en bransje er ingen sensasjon, men når en rapport sier at man har funnet at 70% har brutt en lov er det plutselig troverdighet kommer inn. Hvem vil tro på det tallet? Endret 18. november 2008 av robertaas Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ser gjerne at skeptikerne kommer med noen kilder på "snille" pelsfarmer. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hva mener du med snill? De fleste holder seg innen lovens rammer og gjør det de skal. Tror ikke du har skjønt hva du vil, du vil ramme familier med arbeidsløshet, fraflytting, bevaring av landskapsområder osv. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 De som holder seg innen lovens rammer og gjør det de skal. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ser gjerne at skeptikerne kommer med noen kilder på "snille" pelsfarmer. http://www.vkm.no/eway/default.aspx?pid=26...0:5489:21:::0:0 Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Rapporten viser at ikke alle farmer er så dårlige i alle fall, men det er jo fortsatt langt fra optimalt. Sålenge økonomi prioriteres over dyrenes velferd tror jeg vi aldri kommer til å få pelsfarmer som er verdt å forsvare. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sålenge økonomi prioriteres over dyrenes velferd tror jeg vi aldri kommer til å få pelsfarmer som er verdt å forsvare. For hvilken næring som har dyrehold eller fangst av dyr mener du den uttalelsen ikke stemmer? Lenke til kommentar
perarnet Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ser gjerne at skeptikerne kommer med noen kilder på "snille" pelsfarmer. Den pelsfarmen i Norge som er kjent for å ha best forhold, hvor også forskning utføres, er ved Universitetet for miljø- og biovitenskap. Denne farmen var en av de 100 som ble anmeldt. Når vi spurte de som hadde ansvar for driften så sa de at de ikke kjente lovverket i detalj. Her er et koselig bilde fra 2. februar d.å. fra denne gården. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sålenge økonomi prioriteres over dyrenes velferd tror jeg vi aldri kommer til å få pelsfarmer som er verdt å forsvare. For hvilken næring som har dyrehold eller fangst av dyr mener du den uttalelsen ikke stemmer? Samfunn uten økonomi? Kan ikke komme på noen næring hvor det ikke stemmer nei. Smått deprimerende. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Den pelsfarmen i Norge som er kjent for å ha best forhold, hvor også forskning utføres, er ved Universitetet for miljø- og biovitenskap. Denne farmen var en av de 100 som ble anmeldt. Når vi spurte de som hadde ansvar for driften så sa de at de ikke kjente lovverket i detalj. Her er et koselig bilde fra 2. februar d.å. fra denne gården. Litt møkk i et hjørne? Var det virkelig det verste dere fant på den gården? Har noen av dere noengang jobbet på en gård? Kan du til sammenligning vise bilde av et minkbur slik dere ønsker de skal se ut? Endret 18. november 2008 av robertaas Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg vet ikke med deg robert, men jeg liker ikke å stå i min egen møkk. Lenke til kommentar
perarnet Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Den pelsfarmen i Norge som er kjent for å ha best forhold, hvor også forskning utføres, er ved Universitetet for miljø- og biovitenskap. Denne farmen var en av de 100 som ble anmeldt. Når vi spurte de som hadde ansvar for driften så sa de at de ikke kjente lovverket i detalj. Her er et koselig bilde fra 2. februar d.å. fra denne gården. Litt møkk i et hjørne? Var det virkelig det verste dere fant på den gården? Har noen av dere noengang jobbet på en gård? Kan du til sammenligning vise bilde av et minkbur slik dere ønsker de skal se ut? Nei, det verste vi fant var mange dyr med stereotyp adferd og deformerte poter. Renholdet var stort sett bra alle de 4 gangene vi besøkte denne gården i år. Jeg nevnte det bare for å illustrere at selv gården som av bransjen selv, og myndighetene blir framstilt som et praktbruk som følger alle forskrifter og lovverk, i virkeligheten bryter flere lover og forskrifter. Jeg ønsker ikke at mink skal være i bur, så det måtte bli at jeg la opp et bilde av et tomt bur. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg ønsker ikke at mink skal være i bur, så det måtte bli at jeg la opp et bilde av et tomt bur. Om situasjonen er uakseptabel for deg uansett hvordan buret er og hvordan dyret oppfører seg, skjønner du at mange tviler på at du kan bidra til en objektiv rapport om hvordan disse dyrene har det? Lenke til kommentar
perarnet Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg ønsker ikke at mink skal være i bur, så det måtte bli at jeg la opp et bilde av et tomt bur. Om situasjonen er uakseptabel for deg uansett hvordan buret er og hvordan dyret oppfører seg, skjønner du at mange tviler på at du kan bidra til en objektiv rapport om hvordan disse dyrene har det? Det går fint an å jobbe for et forbud, og samtidig jobbe for at gjeldende forskrifter skal følges samtidig. Fram til den dagen pelsoppdrett blir forbudt, så kan vi jo ikka sitte stille og se på at de ikke engang følger de regelverkene som eksisterer allerede i dag. Dette bildet fra 1942 er det hyggeligste bildet jeg har sett av mink fra norske pelsfarmer. Sier ganske mye om velferdsutviklinga de siste 60 åra også. Går ikke å flette inn bildet her, så må gå inn på på linken under http://www.nb.no/cgi-bin/galnor/gn_sok.sh?...jema=2&fm=4 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Nei, det verste vi fant var mange dyr med stereotyp adferd og deformerte poter. Renholdet var stort sett bra alle de 4 gangene vi besøkte denne gården i år. Så dere besøkte gården 4 ganger for å finne møkk i hjørnet av et bur? Metodikken deres høres bare mer og mer rotete ut jo mer du forteller. Jeg tror alle nå har forstått hvorfor man overlater rapportskriving til profesjonelle. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Så dere besøkte gården 4 ganger for å finne møkk i hjørnet av et bur? Tar man seg tid til og lese hele innlegget, ser man at brukeren skriver, sitat: "Nei, det verste vi fant var mange dyr med stereotyp adferd og deformerte poter", så at det lå "møkk i hjørnet av et bur", var ikke det verste. Til tross for at mange også vil kalle dette ille. Endret 19. november 2008 av roberteh Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Jeg ser at de selger t-skjorter på www.dyrsfrihet.no og www.forbypels.no Kjøp t-skjorte og gjør folk bevisste! Nå trekker gradestokken nedover og minkkåpene kommer ut av skapet. Faen så provosert jeg blir! Endret 8. desember 2008 av lurfelus Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 er dere imot slakting av gris også? kuer kan jo også føle ubehag ved melking, kanskje vi skal forby melk også. Når jeg tenker over det kan sauen føle frykt når den blir barbert, da bør jo ull også forbys. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg ser at de selger t-skjorter på www.dyrsfrihet.no og www.forbypels.no Kjøp t-skjorte og gjør folk bevisste! Flott tiltak. Fin julegave! Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 er dere imot slakting av gris også? kuer kan jo også føle ubehag ved melking, kanskje vi skal forby melk også. Når jeg tenker over det kan sauen føle frykt når den blir barbert, da bør jo ull også forbys. Ja, jeg er mot forholdene husdyrene våre lever under. Men det er ikke selve slakte/avliviningsprosessen jeg fokuserer mest på (selv om det selvsagt er svært viktig at den skal være så human som mulig), det er forholdene dyrene lever under før de dør. Jeg er mer opptatt av hvordan de har det når de lever enn hvordan de har det når de dør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå