Gå til innhold

Ny rapport avslører løgner fra pelsbransjen - På tide med et totalforbud? Venstre og Lars Sponheim vil nedlegge næringen innen 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det burde blitt forbudt å selge pels, men ikke forbud å lage det. også forbudt å selge til utlandet da selvfølgelig. Hvis man innfører den loven, kommer det til å bli nesten ingen dyremishandling, fordi den eneste måten å få seg pels er å lage det selv, eller få det gratis.

Lenke til kommentar

Tråden handler om pelsdyrindustrien, ikke reindrift. Men jeg registerer at du tyr til "argumenter" om plakatopphenging og off-topic temaer som reindrift og kumelk når du ikke lenger har flere argumenter (som f.eks gode argumenter om "falske lenker" som er å hoppe til verste mulige konklusjon) å komme med ang. saken i seg selv.

Lenke til kommentar

Definisjonen er industrielt hold av dyr utelukkende for pelsens skyld. I Norge (og flere andre land) gjelder dette hold av rev og mink i burfarmer. Dette er hva diskusjonen handler om, og dette er hva man debatterer om man skal avvikle eller begrense.

 

Debatter om husdyr, rein og villmink er interessante debatter, men de hører ikke til i denne tråden.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Vennligst hold dere til tema. Men at dere begynner å diskutere reindrift tar jeg egentlig som et godt tegn, da jeg antar det betyr at dere ikke har nok argumenter mot pelsdyrindustrien.

Men det er jo dere som ønsker nedleggelse av pelsindustrien som har ramlet av lasset. Hvilke argumenter har dere. Det eneste jeg har fått med meg er at "dyra er jo så fine" og ingen totalvurdering/konsekvens. Det er et veldig dårlig argument, spør du meg. Spiller kun på folk sine følelser.

 

Edit: skriveleif

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Definisjonen er industrielt hold av dyr utelukkende for pelsens skyld.

Som jeg allerede har skrevet kan alle som idag driver oppdrett av pelsdyr lett komme seg rundt denne definisjonen.

 

Jeg skjønner jo intensjonen, men når det er en næring som tjener penger og et marked som ønsker varen er det veldig naivt å tro at et enkelt lovforslag skal kunne fjerne industrien. Jeg kan ikke komme på eksempler på at noen har fått til dette før. Næringen vil bare justere seg slik at de ikke bryter loven.

Lenke til kommentar
Men det er jo dere som ønsker nedleggelse av pelsindustrien som har ramlet av lasset. Hvilke argumenter har dere. Det eneste jeg har fått med meg er at "dyra er jo så fine" og ingen totalvurdering/konsekvens. Det er et veldig dårlig argument, spør du meg. Spiller kun på folk sine følelser.

 

Edit: skriveleif

 

Har du sett lenkene jeg har lagt ut? Hvis det eneste du har fått med deg er at "dyra er jo så fine" så har du tydeligvis gått glipp av svært mye og jeg anbefaler deg å lese gjennom tråden igjen.

 

Som jeg allerede har skrevet kan alle som idag driver oppdrett av pelsdyr lett komme seg rundt denne definisjonen.

 

Hvordan da?

 

Jeg skjønner jo intensjonen, men når det er en næring som tjener penger og et marked som ønsker varen er det veldig naivt å tro at et enkelt lovforslag skal kunne fjerne industrien. Jeg kan ikke komme på eksempler på at noen har fått til dette før. Næringen vil bare justere seg slik at de ikke bryter loven.

 

Selvsagt kan en lovendring fjerne industrien. Med en slik holdning kan man ikke innføre noen lover fordi noen vil jo alltid justere seg rundt dem uansett.

Lenke til kommentar
Men det er jo dere som ønsker nedleggelse av pelsindustrien som har ramlet av lasset. Hvilke argumenter har dere. Det eneste jeg har fått med meg er at "dyra er jo så fine" og ingen totalvurdering/konsekvens.

Uff. Hvis dette er det du har sett av argumeter oppfordrer jeg deg til og bruke øynene dine bedre og ikke kun lese det som passer best.

Lenke til kommentar
Hvordan da?
Som jeg skrev kan man bruke kjøttet, for eksempel til for.
Selvsagt kan en lovendring fjerne industrien. Med en slik holdning kan man ikke innføre noen lover fordi noen vil jo alltid justere seg rundt dem uansett.

Nevn en annen industri med overskudd og etterspørsel i markedet som ble fjernet med en lov!

 

Lover blir vanligvis brukt til annet enn å bestemme hva slags industri man skal ha i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...