Gå til innhold

Ny rapport avslører løgner fra pelsbransjen - På tide med et totalforbud? Venstre og Lars Sponheim vil nedlegge næringen innen 2012!


Anbefalte innlegg

Jeg har vel i og for seg ikke nevnt noe om noe problem ang. ville dyr og pels fra dem. Generelt sett mener jeg vel ikke at noe automatisk blir riktig bare fordi vi har gjort det lenge. Uansett er det en annen debatt som vel ikke hører hjemme i denne tråden.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åh, appell til "sunne menneskers fornuft", søtt. Det finnes ingen gode årsaker for å ikke ha pelsfarmer, dog ser jeg heller ingen årsaker til å ha de. Det finnes ingen moralsk fasit.

 

Hva om du debatterer litt mer saklig og la være og komme med ting som "søtt". Ellers er det litt morsomt å se at du sier det ikke finnes en moralsk fasit samtidig som du kommer med bastante påstander om at det "finnes ingen gode årsaker for ikke å ha pelsfarmer".

 

Og siden du bryr deg om fattige mennesker så regner jeg med du jobber en del med dette problemet selv? Ellers trenger ikke det ene utelukke det andre. Etter en slik logikk kan vi bare jobbe med de som har det som absolutt verst og ingenting annet. Men hvordan kan vi vite hvem som har det aller verst når det ikke finnes moralske fasiter? Og hvorfor skal vi prioritere mennesker når det ikke finnes moralske fasiter? Du snakker mot deg selv her, noe som gjør at jeg mistenker deg bare for å ville kverulere og forsøke å provosere fremfor å ønske å bidra konstruktivt til debatten.

Lenke til kommentar
Åh, appell til "sunne menneskers fornuft", søtt. Det finnes ingen gode årsaker for å ikke ha pelsfarmer, dog ser jeg heller ingen årsaker til å ha de. Det finnes ingen moralsk fasit.
......

Du snakker mot deg selv her, noe som gjør at jeg mistenker deg bare for å ville kverulere og forsøke å provosere fremfor å ønske å bidra konstruktivt til debatten.

Du er raskt fremme med å påstå at folk kun er ute for å kverulere/provosere (dette er ikke føste gang i denne tråden). Finner du ingen bedre svar?

Lenke til kommentar
Du er raskt fremme med å påstå at folk kun er ute for å kverulere/provosere (dette er ikke føste gang i denne tråden). Finner du ingen bedre svar?

 

Jo, hvis du leser mitt forrige svar til vedkommende så vil du se at jeg har skrevet mer enn bare det. Jeg påstår forøvrig ikke, jeg sier jeg mistenker at det er tilfellet.

Lenke til kommentar
Du er raskt fremme med å påstå at folk kun er ute for å kverulere/provosere (dette er ikke føste gang i denne tråden). Finner du ingen bedre svar?

Noen vil si at man får svar som man spør. Selv hadde jeg foretrukket om personkarakteristikkene hadde blitt i et mindretall. Det var meningen at dyrene skulle være i fokus i denne tråden.

 

Mange tror at Norge har lovregler som sikrer dyrene en god velferd, men dette stemmer ikke. Forskrift om hold av pelsdyr bestemmer at to mink sammen har krav på en kvart kvadratmeter plass i buret, og en rev har krav på 0,8 kvadratmeter. Bestemmelsene om plass begynner først å gjelde fra januar 2009. Frem til nå har det ikke eksistert minstekrav for burene.

Lenke til kommentar
Mange tror at Norge har lovregler som sikrer dyrene en god velferd, men dette stemmer ikke. Forskrift om hold av pelsdyr bestemmer at to mink sammen har krav på en kvart kvadratmeter plass i buret, og en rev har krav på 0,8 kvadratmeter. Bestemmelsene om plass begynner først å gjelde fra januar 2009. Frem til nå har det ikke eksistert minstekrav for burene.

 

Jeg vet, det er helt vanvittig. Det skal ikke så mye gangsyn til for å forstå at dette gir liten eller ingen rom for dyrene til å leve ut sin natur og sine behov.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Jeg vet, det er helt vanvittig. Det skal ikke så mye gangsyn til for å forstå at dette gir liten eller ingen rom for dyrene til å leve ut sin natur og sine behov.

Nei. Men som det dessverre har kommet frem av tråden, er det enkelte som ikke innehar dette gangsynet samme hvor mange gode argumenter man fremlegger. Heldigvis er det flere og flere som får opp øynene. Dette gleder meg såpass at jeg ikke lenger trenger og kommentere noen av innleggene i tråden da jeg håper og tror disse få menneskene ikke lenger er utslagsgivende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...