Tabris Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Jeg har vel i og for seg ikke nevnt noe om noe problem ang. ville dyr og pels fra dem. Generelt sett mener jeg vel ikke at noe automatisk blir riktig bare fordi vi har gjort det lenge. Uansett er det en annen debatt som vel ikke hører hjemme i denne tråden. Endret 11. desember 2008 av Tabris Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Uansett er det en annen debatt som vel ikke hører hjemme i denne tråden. Nei, ikke om du skal forby all salg og produksjon av pels i Norge, da vil det ikke kun ramme de som driver pelsfarm. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Nei, ikke om du skal forby all salg og produksjon av pels i Norge, da vil det ikke kun ramme de som driver pelsfarm. Denne tråden handler om pelsdyrindustrien, og om hvorvidt vi skal begrernse eller forby den basert på forholdene dyrene lever under. Endret 11. desember 2008 av Tabris Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Denne tråden handler om pelsdyrindustrien, og om hvorvidt vi skal begrernse eller forby den basert på forholdene dyrene lever under. Mange av de som ønsker dette argumenterer for et totalforbud mot pels og da hører selvsagt konsekvensene hjemme her. Lenke til kommentar
Noko Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror veien å gå er regulering ( Bedre forhold for dyra ) og bedre tilsyn. Viss pelsindustrien her i landet blir lagt ned, vil bare noen andre ta over. I andre land er det mye verre, f.eks. i Kina blir vaskebjørner flådd levende. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Dette gjelder dessverre ikke kun vaskebjørner. Regulering er en kortsiktig løsning, men er bedre enn og ikke gjøre noe. Nedleggelse og import forbud hadde vært og foretrekke og må være et langsiktig mål. Endret 11. desember 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du får lage flere underskriftskampanjer, det hjelper nok. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Selv har jeg ikke konstruert en eneste kampanje. Jeg har kun støttet opp de som allerede finnes. Om behovet melder seg, oppetter jeg gjerne en kampanje selv. Ved og ikke gjøre noe, vil heller ingenting skje. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Må noe skje da? Hjelp heller de 50.000 menneskene som dør av fattigdomsrelaterte årsaker daglig. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 nei de har jo ikke pels!! Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hva har det med pels å gjør, Stifi? Jeg ser virkelig ikke tankegangen din. Selvfølgelig er pels en uting og jeg tviler på at noen form for oppegående mennesker er pro-pels når det finnes minst så gode falske erstatninger som i tillegg er varmere, billigere og renere. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Åh, appell til "sunne menneskers fornuft", søtt. Det finnes ingen gode årsaker for å ikke ha pelsfarmer, dog ser jeg heller ingen årsaker til å ha de. Det finnes ingen moralsk fasit. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Åh, appell til "sunne menneskers fornuft", søtt. Det finnes ingen gode årsaker for å ikke ha pelsfarmer, dog ser jeg heller ingen årsaker til å ha de. Det finnes ingen moralsk fasit. Hva om du debatterer litt mer saklig og la være og komme med ting som "søtt". Ellers er det litt morsomt å se at du sier det ikke finnes en moralsk fasit samtidig som du kommer med bastante påstander om at det "finnes ingen gode årsaker for ikke å ha pelsfarmer". Og siden du bryr deg om fattige mennesker så regner jeg med du jobber en del med dette problemet selv? Ellers trenger ikke det ene utelukke det andre. Etter en slik logikk kan vi bare jobbe med de som har det som absolutt verst og ingenting annet. Men hvordan kan vi vite hvem som har det aller verst når det ikke finnes moralske fasiter? Og hvorfor skal vi prioritere mennesker når det ikke finnes moralske fasiter? Du snakker mot deg selv her, noe som gjør at jeg mistenker deg bare for å ville kverulere og forsøke å provosere fremfor å ønske å bidra konstruktivt til debatten. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Åh, appell til "sunne menneskers fornuft", søtt. Det finnes ingen gode årsaker for å ikke ha pelsfarmer, dog ser jeg heller ingen årsaker til å ha de. Det finnes ingen moralsk fasit.......Du snakker mot deg selv her, noe som gjør at jeg mistenker deg bare for å ville kverulere og forsøke å provosere fremfor å ønske å bidra konstruktivt til debatten. Du er raskt fremme med å påstå at folk kun er ute for å kverulere/provosere (dette er ikke føste gang i denne tråden). Finner du ingen bedre svar? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Du er raskt fremme med å påstå at folk kun er ute for å kverulere/provosere (dette er ikke føste gang i denne tråden). Finner du ingen bedre svar? Jo, hvis du leser mitt forrige svar til vedkommende så vil du se at jeg har skrevet mer enn bare det. Jeg påstår forøvrig ikke, jeg sier jeg mistenker at det er tilfellet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Du er raskt fremme med å påstå at folk kun er ute for å kverulere/provosere (dette er ikke føste gang i denne tråden). Finner du ingen bedre svar? Noen vil si at man får svar som man spør. Selv hadde jeg foretrukket om personkarakteristikkene hadde blitt i et mindretall. Det var meningen at dyrene skulle være i fokus i denne tråden. Mange tror at Norge har lovregler som sikrer dyrene en god velferd, men dette stemmer ikke. Forskrift om hold av pelsdyr bestemmer at to mink sammen har krav på en kvart kvadratmeter plass i buret, og en rev har krav på 0,8 kvadratmeter. Bestemmelsene om plass begynner først å gjelde fra januar 2009. Frem til nå har det ikke eksistert minstekrav for burene. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Mange tror at Norge har lovregler som sikrer dyrene en god velferd, men dette stemmer ikke. Forskrift om hold av pelsdyr bestemmer at to mink sammen har krav på en kvart kvadratmeter plass i buret, og en rev har krav på 0,8 kvadratmeter. Bestemmelsene om plass begynner først å gjelde fra januar 2009. Frem til nå har det ikke eksistert minstekrav for burene. Jeg vet, det er helt vanvittig. Det skal ikke så mye gangsyn til for å forstå at dette gir liten eller ingen rom for dyrene til å leve ut sin natur og sine behov. Endret 12. desember 2008 av Tabris Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Naturen deres er å bli til mat og pels. > Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg vet, det er helt vanvittig. Det skal ikke så mye gangsyn til for å forstå at dette gir liten eller ingen rom for dyrene til å leve ut sin natur og sine behov. Nei. Men som det dessverre har kommet frem av tråden, er det enkelte som ikke innehar dette gangsynet samme hvor mange gode argumenter man fremlegger. Heldigvis er det flere og flere som får opp øynene. Dette gleder meg såpass at jeg ikke lenger trenger og kommentere noen av innleggene i tråden da jeg håper og tror disse få menneskene ikke lenger er utslagsgivende. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det beste er å overse troll. Ja, det virker som om stemningen generelt sett går den veien, så vi får krysse fingrene og håpe på det beste. Dyrevernalliansen jobber det de kan mot politikerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå