Gå til innhold

Min gamle far skal få digitalt kamera til jul

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planlagt å gi min far et nytt kompaktkamera i julepresang. Han er ingen ivrig fotograf, men liker å knipse litt på sydenturer o.l. Han har aldri hatt digitalkamera før, så det må holdes enkelt.

Her er noen "krav":

- Rimelig (maks 1000kr, helst mindre)

- Enkelt å bruke, "pek og trykk"

- Ikke altfor små knapper

- ..men likevel ikke for store ytre mål

Kort sagt må det være enkelt og billig, så lenge det har helt ok bildekvalitet.

Har sett et kamera på netonnet.no til 500kr; Avant DC 536. Men fant ingen info om det. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg henger meg på her, er også på utkikk etter et kamera til gamlingene. De har i dag et Exilim Z-50 som funker greit nok.

Men, har vel skjedd en del på 5 år, så derfor tenkte jeg at det kanskje var greit at dem fikk seg et nytt et. Et godt allround kompakt kamera som tar fine bilder uten å måtte justere så altfor mye manuelt. Det bør også ha en stor skjerm og god batteri kapasitet. Jeg ønsker å bruke max 2000kr. Noen forslag?

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Var mye god info i innlegget til Ronny1.

Akkurat nå heller jeg mot Olympus FE-20 eller Samsung S760.

Har lest noen tester. De er ganske likeverdige, men Olympus sitt er litt tregt. Til gjengjeld har det oppladbar batteripakke, som er mindre og etter mitt syn mer praktisk enn Samsungs 2 stk AA batterier.

Powershot`en er et godt kjøp vil jeg tro, men min far har ikke bruk for de ekstra funksjonene man får med. Her skal det være "point `n shoot" :thumbup:

Dessuten er det jo også litt mer klumpete enn de andre.

Tror jeg har langt på vei bestemt meg for et av de to jeg nevnte.. men det er jo kjekt å se at andre har nytte av tråden også!

Lenke til kommentar
Jeg henger meg på her, er også på utkikk etter et kamera til gamlingene. De har i dag et Exilim Z-50 som funker greit nok, men skjermen er litt liten 2".

Men, har vel skjedd en del på 5 år, så derfor tenkte jeg at det kanskje var greit at dem fikk seg et nytt et. Et godt allround kompakt kamera som tar fine bilder uten å måtte justere så altfor mye manuelt. Det bør også ha en stor skjerm og god batteri kapasitet. Jeg ønsker å bruke max 2000kr. Noen forslag?

Noen som vil anbefale Canon Ixus 80 IS etter hva jeg spør om over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...