Acey Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei! Jeg har planlagt å gi min far et nytt kompaktkamera i julepresang. Han er ingen ivrig fotograf, men liker å knipse litt på sydenturer o.l. Han har aldri hatt digitalkamera før, så det må holdes enkelt. Her er noen "krav": - Rimelig (maks 1000kr, helst mindre) - Enkelt å bruke, "pek og trykk" - Ikke altfor små knapper - ..men likevel ikke for store ytre mål Kort sagt må det være enkelt og billig, så lenge det har helt ok bildekvalitet. Har sett et kamera på netonnet.no til 500kr; Avant DC 536. Men fant ingen info om det. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er ute i samme ærend til min (gamle) mor. Jeg har funnet en side som sorterer og vurderer også enkle kameraer: http://www.cameras.co.uk/camera-reviews/si...aturesort=total De er alle rimelige. Her er en prisoversikt: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price Lykke til. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 I den prisklassen virker det som Canon og Samsung gir best bildekvalitet. Selv har jeg kun testet en L-model til Nikon i denne billigklassen. Helt grei kvalitet på de også. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Skulle jeg kjøpt meg et kompaktkamera idag hadde det blitt et av disse: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Minnekort: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Endret 16. november 2008 av scumbag Lenke til kommentar
Acey Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Takk for gode svar! Mulig jeg kan gå litt over 1000 også, ser at det kommer noen fine kameraer i den prisklassen.. Lenke til kommentar
sulfur Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Canon Powershot A580 til 799,- hos bl.a. Elkjøp er etter min mening et kjempekjøp. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg henger meg på her, er også på utkikk etter et kamera til gamlingene. De har i dag et Exilim Z-50 som funker greit nok. Men, har vel skjedd en del på 5 år, så derfor tenkte jeg at det kanskje var greit at dem fikk seg et nytt et. Et godt allround kompakt kamera som tar fine bilder uten å måtte justere så altfor mye manuelt. Det bør også ha en stor skjerm og god batteri kapasitet. Jeg ønsker å bruke max 2000kr. Noen forslag? Endret 17. november 2008 av everlong Lenke til kommentar
Acey Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Var mye god info i innlegget til Ronny1. Akkurat nå heller jeg mot Olympus FE-20 eller Samsung S760. Har lest noen tester. De er ganske likeverdige, men Olympus sitt er litt tregt. Til gjengjeld har det oppladbar batteripakke, som er mindre og etter mitt syn mer praktisk enn Samsungs 2 stk AA batterier. Powershot`en er et godt kjøp vil jeg tro, men min far har ikke bruk for de ekstra funksjonene man får med. Her skal det være "point `n shoot" Dessuten er det jo også litt mer klumpete enn de andre. Tror jeg har langt på vei bestemt meg for et av de to jeg nevnte.. men det er jo kjekt å se at andre har nytte av tråden også! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg henger meg på her, er også på utkikk etter et kamera til gamlingene. De har i dag et Exilim Z-50 som funker greit nok, men skjermen er litt liten 2". Men, har vel skjedd en del på 5 år, så derfor tenkte jeg at det kanskje var greit at dem fikk seg et nytt et. Et godt allround kompakt kamera som tar fine bilder uten å måtte justere så altfor mye manuelt. Det bør også ha en stor skjerm og god batteri kapasitet. Jeg ønsker å bruke max 2000kr. Noen forslag? Noen som vil anbefale Canon Ixus 80 IS etter hva jeg spør om over? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Husk at gamle gubber sannsynligvis vil ha optisk søker. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er da det på ixus 80? Om den var ment til meg da.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nei, det var ment generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå